IRtoura

Minireceptek 2017. 23. hét (június)

Tojáslepény, kesutej, müzli

2017. június 14. - IRtoura

A 23. heti Minireceptek rész valóban mini lesz, hiszen a párommal igencsak jó dolgunk volt a múlt héten. Egy korábbi bejegyzésben már említettem, hogy a nagyszüleim meglátogattak Pünkösd vasárnap. Szinte egész hétre elegendő elemózsiával elláttak minket, így alig főztem. Néhány különlegességre azért futotta, lássuk ezeket:

the_hardest.jpg

1. Tojáslepény

Pünkösd hétfőn valami finommal szerettem volna megünnepelni a hétfői szabadnapot és a csodás hétkezdést. Ezzel a tojáslepénnyel indítottam:

Felvertem két tojást. Néhány evőkanál barna rizslisztet adtam hozzá (ne legyen nokedli állagú a "tészta", inkább egy sűrűbb palacsintaszerűséget kell, hogy kapj), ztam, borsoztam. Apróra vágott vöröshagymát, étkezési paprikát és csirkemell sonkát adtam hozzá. Egy kis lábasban kókuszolajat melegítettem. Beleöntöttem a masszát, és valamelyest megsütöttem a lepény alsó felét. Amikor dermedni kezdett, belerakosgattam a zöld és fekete magozott olívabogyókat, a cikkelyekre vágott paradicsomot. 200°C-os sütőben kb. negyed óra alatt készre sütöttem,végül sajtot reszeltem a tetejére. Kitűnő reggeli-alternatíva arra az esetre, ha nincs otthon teljes kiőrlésű, egészséges pékárud, de csak ilyesfajta - szilárd - táplálékot szeretsz reggelizni.

18835696_1797148340598228_3986742614311366933_n.jpg

2. Kesutej

Andrási Nóra Mindenmentes című könyvében ez a növényi tejféle konkrétan nincs benne, ezért bátorkodom leírni, hogy készítettem: ugyanazzal a módszerrel, mint más növényi tejeket (pl.: kókusz, mandula).

100 g kesudiót forró vízbe áztattam legalább egy órára. Ezt követően leöblítettem, és 800 ml forró vízzel, egy csipet sóval, egy evőkanál eritrittel összeturmixoltam. Gézlappal kibélelt, sűrű szövésű szűrőn keresztül leszűrtem.

Nem nagy ördöngösség, ugye? Nagyon finom volt ez a fajta tej is, ezért felkerül a repertoárba, máskor is fogok készíteni.

3. Müzli

Erről már volt külön bejegyzés, életem első IRtourás videójával, ezért nem is fecsegek róla sokat. A lényeg, hogy egyél müzlit, mert finom és ha magad készíted, akkor egészséges is tud lenni. Hogy ne kelljen minden egyes alkalommal bogarásznod, összeválogatnod, előkészítened a hozzávalókat, rakj el beffőttesüvegbe egy instant változatot, hogy müzlizős kedvedben azonnal ehesd! ;)

A receptet és a videót itt éred el: http://irtoura.blog.hu/2017/06/06/instant_muzli

Remélem, hogy a 23. heti Minireceptekben is találtál számodra érdekeset. Ígérem, hogy a jövő héten már több receptet hozok. Azért vagyok ilyen magabiztos, mert ugyan még csak szerda van, de máris többet főztem, sütöttem, alkottam, mint egész múlt héten. Kövesd az IRtourámat, Te is kicsivel egészségesebben! ;)

dsc_0198.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://irtoura.blog.hu/api/trackback/id/tr2812593943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása