IRtoura

Minireceptek 2017. 25. hét (június)

Őszibarack jégkrém, őszibarackos zabkása, eper-lime turmix, fasírt, hamis joghurtos csirke

2017. június 29. - IRtoura

A múlt héten újabb gyümölccsel bővítettem az itthoni zabkása és jégkrém repertoárt. Emellett nagyon finom húsos ételek is készültek, a hagyományostól egy kicsit eltérő módon. Íme a receptek hozzá:

Őszibarack jégkrém

Lehet, hogy már unalmas a jégkrémkészítési módszerem, de ugyanakkor egyszerű is, és tényleg nagyon-nagyon isteni gyümölcsös finomságokat lehet így otthon gyártani. Az őszibarackot mandulatejjel összeturmixoltam, pici eritrittel édesítettem, jégkrémformákba öntöttem. Szerintem ez idáig a legfinomabb házi jégkrém változat, amit készítettem. De tényleg! Próbáld ki! ;)

2009_1.jpg

Őszibarackos zabkása

Nem túl bonyolult recept, a már jól bevált alapanyagokat használtam hozzá. Kevés kókuszkrémmel és kókusztejjel összeturmixoltam a magjuktól megfosztott barackokat. Édesítésre nem volt szükség. A lötyihez maca port és zabpelyhet kevertem.

dsc_0243.JPG

Eper-lime turmix

A mézédes eper és a kissé savanykás lime kiváló párosítás. A múltkori eperszedésből a fagyasztóban raktározott porciókból kiolvasztottam egy adagot. Friss lime levet facsartam hozzá, kevéske citromos eritrittel megszórtam (természetesen a natúr eritrit is tökéletes, de nekem most ehhez volt kedvem). A kókusztej ebből a turmixból sem maradhatott ki. Annyira nem látványos ital, és gyorsan el is fogyott, ezért fényképet most nem hoztam róla.

Fasírt

A fasírtban nálunk a darált hús, a vöröshagyma, a fokhagyma, a tojás és a fűszerek mellett kenyér is szokott lenni (száraz kenyér vízbe mártva, kinyomkodva). Amióta azonban egészségtudatosan táplálkozunk, sütéskor és főzéskor sem teszünk az ételekhez fehérlisztet vagy belőle készült pékárut. Használhatnék persze teljes kiőrlésű kenyeret is, de én ennél egy sokkal egyszerűbb megoldást választottam: a fehér kenyeret búzakorpára cseréltem. Minden egyéb hozzávaló a szokásos:

  • darált hús
  • tojás
  • apróra vágott vöröshagyma
  • apróra vágott fokhagyma
  • bors
  • fűszerpaprika
  • tetszőleges mennyiségű zabkorpa

Az ízén természetesen semmit sem érezni a cseréből, és az állaga is tökéletesen megegyezik a hagyományos fasírtéval. Legfeljebb egy picivel ropogósabb a kérge, ami még vonzóbbá teszi. ;)

dsc_0244_1.JPG

dsc_0245.JPG

Hamis joghurtos csirke

Szerettem volna egy jó kis krémes, szaftos joghurtos sült csirkét enni, de a hagyományos joghurt a tejfehérje tartalma miatt nem jöhetett számításba. Ezért kitaláltam, hogy a szokásos módon készítek egy kis kesutejszínt (kicsivel sűrűbbet: több kesudió/kevesebb víz), és egy lime levével + tenegri sóval ízesítem. Kesutejszín receptet itt találsz.

A csirkemellfiléket irdaltam, majd himalája kristálysóval és citromos bors* fűszerkeverékkel (ami igazából nem más, mint feketebors és citromhéj) bedörzsöltem. Ezután ráöntöttem a tepsiben elhelyezett husikra a hamis kesujoghurtot (azért nevezem hamisnak, mert még csak joghurtkultúra sincs benne). Kevés burgonyát is kockáztam mellé, amit olívaolajban, sóban és fűszerpaprikában forgattam meg. Először fólia alatt, majd szabadon megsütöttem az éltelt. Bulgurral és IRtoura finom salátával fogyasztottuk.

Remélem, most is találtál olyan receptet a gyűjteményben, amit Te is megvalósítasz. Én egyre jobban élvezem a heti rendszerességű minirecept készítést, mert ez engem is motivál, hogy mindig valami újat próbáljak ki, tanuljak, gyakoroljam a főzőtudományt. A következő Minireceptek részről elöljáróban annyit elárulnék, hogy olyan dolgokat is kipróbálok benne, amikről soha nem gondoltam volna, hogy érdekelni fognak, vagy megmozgatják a fantáziámat. Tarts velem továbbra is, kicsivel egészségesebben!

Köszönöm megtisztelő figyelmed!

dsc_0257.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://irtoura.blog.hu/api/trackback/id/tr7312626785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása