IRtoura

Mindenmentes minimuffin

Eperlekvárral

2017. szeptember 23. - IRtoura

Lassan már egy hónapja, hogy mindenmentes minimuffinokat készítettem a céges bulira, és megígértem, hogy megosztom Veled a receptet. A muffinok elkészítéséhez gluténmentes lisztet használtam. Nem tartalmaznak laktózt illetve tejterméket. Cukor helyett édesítőszert tettem a tésztába, valamint cukormentes, IR-barát lekvárral édesítettem, ízesítettem. Most előkerestem a papírfecnit, amire anno felírtam a hozzávalókat, és nem rejtegetem tovább. Íme:

dsc_0568.JPG

Hozzávalók:

  • 80 gramm áztatott kókuszreszelék
  • 100 gramm barna rizsliszt
  • fél csomag szárított élesztő
  • 2 púpozott kávéskanál kakaópor
  • 2 púpozott kávéskanál negyedannyi ugyanannyi (stevia-eritrit alapú, négyszeres erősségű édesítőszer)
  • 1 tojás
  • 3 evőkanál kókuszolaj
  • 4 evőkanál cukrozatlan lekvár - kb. 25 g/ek (nálam 1 kanál eperlekvár és 3 kanál darabos eperlekvár volt). Recept: itt.

1. A száraz hozzávalókat összekeverem (liszt, élesztő, kakaópor, édesítő).

2. A nedves összetevőket egy külön tálban vegyítem (kókuszreszelék, tojás, kókuszolaj)

3. A lisztes keveréket folyamatos kevergetés mellett beleforgatom a tojásos masszába. Csomómentesre keverem.

4. Végül a lekvárt is hozzáadom a tésztához. Ezt már nem kell csomómentesre keverni, nem baj, ha néhol darabos marad.

5. Szilikonos mignonformákba vagy papírkapszlikba adagolom a tésztát. A mélyedéseket kb. háromnegyedig töltöm meg.

6. 180 °C-ra előmelegített sütőben 30 percig sütöm a minimuffinokat.

A nagyon kreatívak és ráérősek kidíszíthetik az elkészült sütikéket! :)

dsc_0565.JPG

A fenti adag CH tartalma összesen 77,5 g - 35 darab esetén egy minimuffin 3,2 g szénhidrátot tartalmaz, az alábbiak szerint*:

Kókuszreszelék: nem számolós

Barna rizsliszt: 71 g CH (71 g CH/ 100 g)

Élesztő: nem számolós

Kakaópor: nem számolós

Édesítőszer: nem számolós

Tojás: nem számolós

Kókuszolaj: nem számolós

Lekvár: 6,5 g CH (6,5 g CH/ 100 g)

*Az általam feltüntetett szénhidráttartalom forrása a termékek csomagolása. Amennyiben nem volt csomagolás, elsősorban a www.hazipatika.com oldal tápanyagtáblázatait használtam vagy korábbi jegyzeteimet.

Nekem ízlettek a muffinok. A többi kóstolóról nem tudok nyilatkozni, mert ők kedvességből is mondhatták. :D
Te is megtudhatod, ha elkészíted őket, kicsivel egészségesebben! ;)

dsc_0566.JPG

dsc_0564.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://irtoura.blog.hu/api/trackback/id/tr4712789316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása