IRtoura

Görögös csirkemell fetával és olívával

2018. március 11. - IRtoura

Többnyire édesség recepteket szoktam közzétenni a blogon, főétel talán még nem is szerepelt a repertoárban. Kezdésnek egy hirtelen jött ötletszikra megvalósulásáról szeretnék mesélni, aminek az eredménye egy IRtoura finom zöldséges-húsos-savanykásan-édeskés húsétel lett. Remélem, Neked is annyira bejön majd a recept, mint nekem/nekünk! ;)

28832919_10208776275402760_1954535905_n.jpg

Hozzávalók:

  • 1 nagy csirkemellfilé
  • 150 gramm olívabogyó
  • 100 gramm feta sajt
  • olívaolaj
  • citromlé
  • ízlés szerint  egy kevés stevia szirup*
  • 1 teáskanál bazsalikom
  • 1 teáskanál oregánó
  • só, bors

* bevallom, éppen egy gyenge pillanatomat éltem át a gyorspác elkészítésekor, ezért mézet használtam édesítésre. De Ti legyetek kitartóak, ne csábuljatok el a konyhapult alól hívogatóan kitekintő mézescsupor látványától.

1. A csirkemellet megtisztítottam, csíkokra vágtam, sóztam, borsoztam.

2. Bekevertem a gyorspácot: olívaolaj, citromlé, édesítő, bazsalikom, oregánó. Kóstolj! (Szándékosan nem írom le a pontos mennyiséget, mivel az ízlésem nem feltétlenül egyezik a Tiéddel, így akár valami pocsék dolog is születhet a sütögetésből!) :)

3. A sajtot kockákra vágtam (kb. akkora nagyságúakra, mint az olívabogyók).

4. A husikat kókuszolajjal vékonyan kikent, tapadásmentes tepsi aljára fektettem, majd egyenletesen leöntöttem a páccal, rádobáltam az olívabogyókat és a sajtkockákat.

5. 180°C-ra előmelegített sütőben először fólia alatt puhára sütöttem a húsokat, majd a fóliát levéve kicsit pirítottam a tepsi tartalmán.

A hozzávalók mindegyikére jellemző, hogy a szénhidráttartalmukat egyenként nem számoljuk. Az olívabogyóval kicsit gondban voltam, mivel különböző információkat találtam róla. Volt, ahol 3,3 gramm, máshol 7 gramm szénhidráttartalmat számoltak 100 grammjában. A csomagoláson a CH értéke 0 volt, tartottam magam ehhez.

Természetesen a fent leírtak mellé fogyasztandó köret (IR-diétába beilleszthető gabona, álgabona) CH-tartalmát szükséges számolni. Ha így túl sok köretet kényszerülnél megenni - ami már nem esne jól - , akkor választhatsz hozzá valamilyen gyümölcsöt, gyümölcsszószt kiegészítésként, aminek a szénhidráttartalmát szintén bele kell számolnod az ebédbe/vacsorába.

Remélem nem volt túl bonyolult az utóbbi okfejtésem, igyekeztem rövid és tömör lenni (nem szokott sikerülni). Örömmel fogadom a visszajelzéseket az elkészült művekről!

tree-1754051_1920.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://irtoura.blog.hu/api/trackback/id/tr3713681808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása