IRtoura

Miért IRtoura?

2017. március 25. - IRtoura

A blog nevében az "IR" az inzulinrezisztencia rövidítése. Az inzulinrezisztencia a 2-es típusú cukorbetegség előszobája, az interneten nagyon sok infót találhatsz róla.

A vérvételi eredményeim szerint nem vagyok inzulinrezisztens, és erre utaló tüneteim sincsenek. Van azonban egyéb betegségem (pajzsmirigy alulműködés és hozadékai), ami miatt az endokrinológusom anno dietetikushoz küldött. Itt ismerkedtem meg a 160 grammos szénhidrát diétával, és azzal, hogy milyen élelmiszereket ajánlott kerülni, és mit fogyaszthatok helyettük. Elsőre letaglóztak a hallottak, és nem is vettem komolyan a tanultakat.

Mára azonban rájöttem, semmiről sem kell lemondanom, ha a dietetikus ajánlásának megfelelően, minden élelmiszernek az egészséges alternatíváját választom. Vannak persze tiltott gyümölcsök (banán, szőlő, aszalt gyümölcsök, lekvár, stb.), ám ezeket - a szőlő kivételével - sosem szerettem igazán, így nem jelentett különösebb nehézséget megválni tőlük. Sokkal jobban érzem magam, amióta kiiktattam az étrendemből a cukrot, a fehér lisztet, az ízfokozóval és mesterséges adalékanyagokkal ellátott, túlságosan feldolgozott (túldolgozott) "készételeket". Azóta kívül és belül egyaránt egészségesebb vagyok, fogytam, nem puffadok, több az energiám, szebb a vérképem... Mi kell még?

A hitetleneknek nyilván bizonyíték: az egészséges életmód nem azt jelenti, hogy lemondunk az élet élvezetéről, épp ellenkezőleg. Rengeteg olyan isteni finom alapanyagot használok a főzéshez, amikről előtte nem is hallottam. Ne várd meg, míg az orvos küld el táplálkozási tanácsadásra, tegyél most az egészségedért, hogy jól érezd magad a bőrödben.

Személyes blogomon IRtoura finom receptekkel, lelki tanácsokkal, hasznos információkkal látlak el, hogy Te is tehess egy picit az egészségedért. Tarts velem erre a kalandra! :)

irtoura.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://irtoura.blog.hu/api/trackback/id/tr8012369701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása