Fogyás a 160 grammos szénhidrát diétával

2017. május 03. - IRtoura

Az Életmódváltás IRtoura módra sorozatban az egészség szemszögéből mutattam be a 160 grammos szénhidrát diétát. Arról azonban nem írtam még, hogy ez az életmód nem csupán az egészségi állapotunkat segít pozitív irányba mozdítani, hanem a fogyáshoz is kiváló. A divatfogyókúrák kínzása helyett próbáld ki a tudatos életmódot. Mutatok 5 indokot, amiért érdemes eszerint diétáznod:

fogyas_a_160_grammos_szenhidrat_dietaval.jpg

1. ÚTBAIGAZÍT

A 160 grammos CH diéta elsősorban abban segít, hogy az elfogyasztott táplálékot a szervezeted számára hasznos módon válogathasd össze. Ugyanis azon kívül, hogy az ételek szénhidráttartalmának mennyiségét szabályozza, azok minőségével kapcsolatban is útbaigazítást nyújt. A cél, hogy testünk energiát nyerjen étkezéseinkből, ne pedig zsírpárnát halmozzon fel.

A diéta szerint kerülendők a finomított szénhidrátok, mint a cukor és a fehér liszt. Felszívódásuk gyorsasága szerint csoportosítja, melyik étkezésre mit javasolt fogyasztanunk. Erről itt és itt olvashatsz.

Ez az étrend a lassú felszívódású szénhidrátokat helyezi előtérbe, amik azért jók, mert tovább biztosítanak a szervezetünknek teltségérzetet, több energiával látnak el, emiatt később éhezünk meg. Hasonlítsunk össze például egy fehér lisztből készült zsömlét és teljes kiőrlésű párját: mindkettőnek ugyanakkora a szénhidráttartalma, a teljes kiőrlésű, rostban gazdag zsemlével azonban vígan elvagyunk a következő étkezésig, míg a fehér zsemle esetében az sem biztos, hogy eggyel jól lakunk.

Emellett a glikémiás index (GI) sem elhanyagolandó tényező. Ezzel az értékkel azt mérik, egy adott élelmiszer milyen gyorsan és mekkora mértékben emeli meg a vércukorszintünket. Ha azt szeretnénk, hogy étkezést követően tartósan jóllakottak legyünk, és minél később jöjjön a fáradtságérzet, válasszunk alacsony GI-ű táplálékokat.

Ha a fogyás a cél, az ételek szénhidráttartalmán és glikémiás indexén túl a kalória mennyiségére is figyeljünk oda. Az optimális szintet találjuk el, hiszen a túlzott kalóriabevitel hízást, azonban a megszokottól alacsonyabb kalóriafogyasztás raktározást (azaz szintén hízást) idéz elő. Egyiknek sem fogyás az eredménye. Fokozatosan csökkentsük a kalóriaadagot, hogy ne érje hirtelen megvonás a testünket (mint ahogy ez a legtöbb fogyókúrára jellemző).

* Zsírokról és fehérjékről egy külön bejegyzésben szándékozok írni, itt most nem térnék ki minden tápanyagtípusra.

2. KOPLALÁSMENTES

Az előbbiekből az is követezik, hogy a jól megválogatott tápanyagbevitel és a napi ötszöri/hatszori étkezés garantálja a folyamatos jóllakottságérzetet. Tulajdonképpen semmiről sem kell lemondanunk, hiszen mindennek van egészségesebb alternatívája. Csupán annyi a feladatunk, hogy időt szakítsunk ezek megismerésére, a bolti vackok helyett az otthoni elkészítésre, stb. (talán nem lepődsz meg túlságosan, ha azt mondom: pont ezért hoztam létre ezt a blogot, hogy ebben segítsek Neked!). A 160 grammos szénhidrát diétában, ha a lehető legmegfelelőbb módon osztod be azt a bizonyos 160 grammot, egy percet sem kell koplalnod.

3. KÍMÉLETES

Nincs szükség drasztikus módosításokra. Akkor tudsz a legegészségesebben diétázni, ha fokozatosan szoktatod a szervezeted a változáshoz, apró lépésekben. Írtam már korábban, hogy a 160 grammos CH diéta neve csalóka, hiszen nem fogyókúráról, hanem életmódról van szó. Elkezdheted ma, nem kell vele várni holnapig, hétfőig, a jövő hónapig, a következő évig. Ha uzsonnára csoki helyett gyümölcsöt eszel, máris előrébb vagy, mint gondolnád. A vacsorát ne hagyd ki, mert azzal nem teszel magadnak jót, ha lefekvésig éhezel - viszont fontos a mértékletesség: ne ez legyen a legtartalmasabb étkezés a nap során, a hangsúly az ebéden legyen! Ha idáig másképp volt, mostantól a reggelit is vedd fel a főétkezéseid közé, hogy rögtön a nap kezdetén felpörgesd az anyagcserédet.

4. SZEMÉLYRE SZABHATÓ

A 160 gramm meghatározás egy általános szám. Egyénenként változhat, kinek mi az optimális érték. A legjobb, ha szakember (táplálkozási tanácsadó, dietetikus ill. endokrinológus) véleményét kérjük, ennek a megállapításában.

5. TARTÓS

Ha már júniusra szeretnél bikinialakot, de ehhez még 20 kilót kell ledobnod, akkor ne válaszd a 160 grammos szénhidrát diétát. Amennyiben ehhez hasonló elrugaszkodott vágyálmaid vannak, nem tudok neked megfelelő fogyókúrát ajánlani. Egészséges keretek között ugyanis lehetetlen ekkora súlyfeleslegtől ilyen rövid időn belül megszabadulni. Azonban ha arra vágysz, hogy a sejtjeidben hosszú évek alatt felhalmozott zsír szépen lassan eltűnjön, és vissza se jöjjön, akkor maradj velem, kövesd tovább a blogot, mert ehhez kiváló választás a 160 grammos CH diéta. Pápá jojó effektus!

green-juice-769129_1920.jpg

Összefoglalva a 160 grammos szénhidrátdiéta megtanítja Neked a helyes táplálkozás technikáját: mikor, mit/milyet, hogyan, mennyit. A szakemberek úgy alakították ki ezt az életmódot, hogy az az emberi szervezet számára a legmegfelelőbb legyen. Figyelembe veszi a test egészséges működéséhez szükséges feltételeket, alkalmazkodik a vércukor optimális szintjének folyamatos megtartásához és inzulinérzékenységünkhöz. Így anélkül segít hozzá a súlyvesztéshez, hogy drasztikusan változtatnod kellene életmódodon, valamilyen egészségromboló divatdiétával.

Nem vagyok a fogyokúrák híve. Középiskolás koromban kipróbáltam a 90 napos szétválasztó diétát. Hiba volt. Lefogytam ugyan (koplaltam is eleget), majd visszahíztam, szokás szerint többet, mint a kiinduló állapot volt. Az egészségemet azonban komolyan veszélyeztettem ezzel a kúrával. Nem kizárható, hogy ez a rosszul megválasztott diéta is hozzájárult az egészségi állapotom romlásához.

Ezzel szemben a 160 grammos szénhidrátdiéta - mint ahogy már írtam korábban - nem egy időszakos fogyókúra, hanem egy életmód, sőt mi több, egy életérzés. Ha adsz neki egy esélyt, rájössz, hogy a javadat szolgálja, és nem is olyan nehéz vele élni. Időt kell rá szánni, és meg kell szokni, ami nem megy egyik napról a másikra. Manapság azonban nagyon sok segítséget kapsz az interneten és a boltok, vendéglátóhelyek is felkészültek a megváltozott igényekre. Azt látom, hogy egyre egyszerűbb egészségesen élni, és a közhiedelemmel ellentétben nem is olyan drága (a mi pénztárcánk legalábbis nem bánta meg). Amennyiben még mindig nem hiszel nekem, nyugodtan keress meg kérdéseiddel, de a legjobb, ha elmész egy táplálkozási tanácsadásra, és ott szakembertől érdeklődsz a szénhidrátdiétáról. Én pedig köszönöm eddigi megtisztelő figyelmed!

A következő bejegyzésben arról szeretnék írni, lelkileg hogyan lehet megbirkózni azzal a stresszel, amit rohanó életünk és az egészségtudatos életmód összeegyeztetése okoz. Megoldásorientált a gondolkodásom, ezért hiszem, hogy minden kétségünket eloszlathatjuk, ha a hozzáállásunkon változtatunk. Tarts velem legközelebb is, kicsivel egészségesebben! ;)

dsc_0048.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://irtoura.blog.hu/api/trackback/id/tr5912472451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.