IRtoura

Instant müzli

Videóval

2017. június 06. - IRtoura

Az agyoncukrozott bolti müzlikeverékek helyett szerettem volna, hogy legyen itthon valamilyen egészségesebb változat. Az éppen a konyhapolcomon fellelhető alapanyagokból összeállítottam egy zabpelyhes, magvas, étcsokis instant müzlit. Amikor müzlire vágyom, egyszerűen előveszem a csatos üveget, és némi tej hozzáadásával már fogyaszthatom is az egészséges tízórait/uzsit/vacsit. Reggelire nem ajánlom a receptet, mivel az étcsokoládé és a müzlihez adott tej, számolós növényi tej is gyorsan felszívódó szénhidrátokat tartalmaz.

Úgy gondolom, a recept szabadon variálható. Nálam az is fontos szempont volt, hogy sokáig eltartható legyen a müzli. Ezért gyümölcsöket és egyéb, gyorsan romló élelmiszereket nem pakoltam bele, csak száraz alapanyagokat.

dsc_0196.JPG

A videóban látható müzli az alábbi hozzávalókból készült:

  • 75 gramm zabpehely
  • 45 gramm kókuszreszelék
  • 30 gramm darabolt, pirított mandula
  • 50 gramm darabolt, pirított kesudió
  • 20 gramm pirított napraforgómag
  • 50 gramm 90% kakaótartalmú étcsokoládé

A magvakat kimértem, majd – darabolást követően – száraz teflonserpenyőben megpirítottam. Minden felsorolt alapanyagot egy tárolóedénybe öntöttem, végül összeráztam.

A teljes mennyiség szénhidrát tartalma 73,75 gramm, melyből 66,75 gramm lassú, 7 g gyors felszívódású, az alábbiak szerint*: 

Zabpehely: 48,75 g CH (65 g CH/ 100 g)
Kókuszreszelék: nem számolós
Mandula: nem számolós
Kesudió: 15 g CH (30 g CH/ 100 g)
Napraforgómag: 3 g CH (15 g CH/ 100 g)
Étcsokoládé: 7 g CH (14 g CH/ 100 g)

*Az általam feltüntetett szénhidráttartalom forrása a termékek csomagolása. Amennyiben nem volt csomagolás, elsősorban a www.hazipatika.com oldal tápanyagtáblázatait használtam vagy korábbi jegyzeteimet.

Tarts velem továbbra is az IRtoura izgalmas kalandon, kicsivel egészségesebben! ;)

dsc_0198.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://irtoura.blog.hu/api/trackback/id/tr4212568663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása