IRtoura

Rólam és a blogról

2017. április 01. - IRtoura

Üdvözöllek az IRtoura oldalon!

 

Szandi vagyok, a blog indulásakor (2017-ben) 27 éves. Bölcsészkaron végeztem, szeretem a filozófiát, a színházat az irodalmat és egyéb művészeti ágakat, különböző kézműves elfoglaltságokat, hosszú sétákat tenni a szabadban, sütni, főzni, a párommal, a családommal és a barátaimmal minőségi időt tölteni. Mindig is vonzott az "írás" és a "tanítás". Kislány koromban felváltva készültem írónőnek, költőnek, újságírónak, pedagógusnak később (már az egyetemi éveim alatt) kritikusnak. Úgy érzem, ezek a szakmák mind összekapcsolódnak egymással valamilyen formában. Mire betöltöttem a 24-et, és végeztem választott tanulmányaimmal, már nem vonzott sem a színházi munka, sem a színdarabok kritizálása. Jelenleg egy bioboltban dolgozom, ahol legjobb tudásom szerint igyekszem a tanácstalan betérőket útbaigazítani.*

*Amikor ezeket a sorokat írom, éppen nem dolgozom, hanem GYED-en vagyok otthon a kislányommal, aki 2018 nyarán született.

Blogolni még korábban, 2015-ben kezdtem. Egy dekupázs-technikával foglalkozó oldallal indítottam. Idő hiányában ezt a tevékenységet felfüggesztettem, azonban továbbra is izgatott a blogolás gondolata. 2016 őszén határoztam el magam az életmódváltás mellett. Mivel napjaim javát - az akkori irodai főállásom mellett - az életmód- és táplálkozás szervezés-tervezés tette ki, úgy döntöttem, összekötöm a kellemest a hasznossal: arról írok, amivel egyébként is foglalkoznék, amit időm nagy részében kutatok (és hozzáteszem, hogy ezt örömmel teszem). Az sem baj, ha eközben másokat is segíthetek, motiválhatok, esetleg egy egészségesebb vagy kezdetben legalábbis egy tudatosabb életvitel felé navigálhatok.

Kislányommal, Zorkával való várandósságom idején tereltem az IRtoura blog bejegyzéseit személyesebb vizekre, emiatt hoztam létre az "Anyakaland" rovatot. 2019-ben bővítettem a repertoárt a környezettudatossággal, mivel magát felelősségteljesnek tartó anyaként fontosnak tartom a Föld - gyermekeink mindenkori lakhelye - jövőjét.

 

20800264_1833212423658486_8964731977447473236_n.jpg

Miért IRtoura?

 

 A blog nevében az "IR" az inzulinrezisztencia rövidítése. Az inzulinrezisztencia a 2-es típusú cukorbetegség előszobája, az interneten nagyon sok infót találhatsz róla (amennyiben érint téged a betegség, nyilván tudod, miről beszélek).

2014 környékén küldött el az akkori endokrinológusom dietetikushoz, hogy bevezessen a 160 grammos szénhidrátdiéta rejtelmeibe. A vérvételi eredményeim szerint nem vagyok inzulinrezisztens, és erre utaló tüneteim sincsenek - ez egyébként nem különösebben érdekelte az orvosomat, IR-rel diagosztizált és egy, a cukorbetegeknek "ajánlott" gyógyszerrel próbált kezelni, le is váltottam. Van azonban egyéb betegségem (pajzsmirigy alulműködés és hozadékai), amik miatt az életmódváltás előbb-utóbb elkerülhetetlennek tűnt.  Elsőre letaglóztak a dietetikusnál hallottak, és nem is vettem komolyan a tanultakat. Később azonban rájöttem, hogy a pajzsmirigyemre felírt gyógyszer (helyettesítő hormon) rendszeres szedése nem elegendő, komolyabb lépések szükségesek.

Elkezdtem hát a 160 grammos CH-diéta elvei szerint étkezni, komolyabb CH-számolás nélkül, csupán az alapanyagokra figyelve. Rájöttem, hogy semmiről sem kell lemondanom, ha a dietetikus ajánlásának megfelelően, minden élelmiszernek az egészséges alternatíváját választom. Vannak persze tiltott gyümölcsök (banán, szőlő, dinnye, aszalt gyümölcsök, lekvár, stb.), ám ezeket - a szőlő és dinnye kivételével - sosem szerettem igazán, így nem jelentett különösebb nehézséget megválni tőlük. Sokkal jobban érzem magam, amióta kiiktattam az étrendemből a cukrot, a fehér lisztet, az ízfokozóval és mesterséges adalékanyagokkal ellátott, túlságosan feldolgozott (túldolgozott) "készételeket". A terhesség óta vannak a "diétában" megingások, kihagyások, de mindig igyekszem visszatérni az egészségeshez. Az életmódváltás hatására kívül és belül egyaránt egészségesebb lettem, fogytam, nem puffadok, több az energiám, szebb a vérképem... Mi kell még?

A hitetleneknek nyilván bizonyíték: az egészséges életmód nem azt jelenti, hogy lemondunk az élet élvezetéről, épp ellenkezőleg. Rengeteg olyan isteni finom alapanyagot használok a főzéshez, amikről előtte nem is hallottam. Ne várd meg, míg az orvos küld el táplálkozási tanácsadásra, tegyél most az egészségedért, hogy jól érezd magad a bőrödben.

Mára már azt vallom, a 160 grammos szénhidrátdiéta önmagában egy kissé szegényes életmódváltási lehetőség, mivel más tápanyagok számolását nem írja elő (legalábbis IR-es csoportokban csak a cukormentességre és a teljes kiőrlésre való törekvést látom az étkezés terén). Nem tiltja a mesterséges édességeket, az üres kalóriákat, a mű dolgokat. Az én kulcsszavam inkább a természetesség lett, melynek része, hogy az IR-barát készételeket is inkább kerülöm, szívesebben veszek meg egy kevésbé IR-barát alternatívát, ha az - említett társával szemben - nem okoz panaszokat: pl. a maltitollal édesített kekszektől és csokiktól már kis mennyiségekben is hasmenést tapasztalok.

Személyes blogomon IRtoura finom receptekkel, lelki tanácsokkal, hasznos információkkal látlak el, hogy Te is tehess egy picit az egészségedért. Tarts velem erre a kalandra! :)

irtoura.jpeg

Kérdésed az alábbi e-mail címen, instagram illetve a facebook oldalamon privát üzenet formájában teheted fel nekem:

irtoura@gmail.com

https://www.instagram.com/irtoura-blog

https://www.facebook.com/IRtoura

A fenti elérhetőségeimen, illetve hozzászólásban várom az írásaimmal kapcsolatos véleményedet, egyéb, az egészségtudatos életmódra vonatkozó mondandódat, saját sztoridat is.

Köszönöm megtisztelő figyelmed!

IRtourára és anyakalandra fel!

37065065_10209445818700924_4663143171197239296_n.png

A bejegyzés trackback címe:

https://irtoura.blog.hu/api/trackback/id/tr612394085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása