IRtoura

Egy éves az IRtoura blog!

2018. március 31. - IRtoura

Egy évvel ezelőtt március végén szántam rá magam, hogy nyilvánossá tegyem az IRtoura blogot és a hozzá tartozó facebook oldalt. Nem állíthatom, hogy töretlen lelkesedéssel blogolok azóta is, hiszen vannak mélypontok és termékenyebb időszakok az életemben. A bloggal az volt a célom, hogy hasonló cipőben járó emberekhez (Hozzád, kedves Olvasóm) eljuttassam a szénhidrátdiétás életmódváltással kapcsolatos tapasztalataimat, élményeimet, segítséget nyújtsak, receptötleteket adjak, bátorítsalak. Bár még kevés ember ismeri a tevékenységemet, (90 facebook követő, 150 instagram követő) ez nem szegi kedvem, hiszen tudom, milyen nehéz elfogadni az inzulinrezisztencia/pajzsmirigy alulműködés/PCOS diagnózist, és az orvosok tanácsai szerint életmódot váltani.

29831039_10208895885272932_1386959870_o.jpg

Nem csupán az étkezésed kell megreformálnod, az egész életed megváltozik. Ajánlott elkezdened sportolni (ha idáig nem tetted), egyes esetekben gyógyszert szükséges szedned, és ami a legfontosabb, elfelejtheted a spontaneitás fogalmát. Ugyanis ahhoz, hogy a diéta zavartalanul működhessen, előzetes tervezés, szervezés szükséges: átgondolni az elkövetkezendő napokat, hetet, elkészíteni, megfőzni, megrendelni az elfogyasztandó ételeket. Mindemellett pedig a testmozgásra és a pihenésre is időt kell szakítanod. A kezdeti nehézségeken már keresztülmentem, most a fenntartással küszködök. Nézzük csak, mi történt az elmúlt egy évben:

  • 16 kg-ot fogytam (ebből 5-öt az "IRtoura leszokom a cukorról" kihívás alatt)
  • elértem a célom, ami miatt az életmódváltásba anno belekezdtem (erről jelen bejegyzés végén írok még)
  • megosztottam más IR-es, 160 grammos CH diétát követő bloggerek, kapcsolódó oldalak bejegyzéseit és készítettem egy linkgyűjteményt
  • megmutattam, miket sütöttem-főztem, mit sportoltam
  • recepteket hoztam
  • bepillantást engedtem az életembe
  • megmutattam az életmódváltó könyveimet
  • beszámoltam az ételérzékenység vizsgálatról, amin részt vettünk a párommal
  • egy időre tejmentesítettük az étrendünket
  • néha kreatívkodtam is (recepteskönyv, fűszertartók)
  • elindítottam a bloghoz kapcsolódó instagram fiókot - irtoura_blog néven találjátok meg
  • megbizonyosodhattatok az eper és a pilates iránti rajongásomról
  • vad recepteket kreáltam és próbáltam ki
  • kísérletet tettem a videózásra
  • Minireceptek rovatot indítottam, ahol leírtam, miket ettem az előző héten - ez a sorozat időközben megszűnt
  • végigcsináltam egy 7 hetes pilates kihívást a BeHome Pilates- és Mozgásstúdió jóvoltából, miközben megtoldottam a nehézségeket egy "egészséges sós nassolnivaló" kihívással
  • megszerveztem és többedmagammal végigcsináltam egy 8 hetes "IRtoura leszokom a cukorról!" kihívást
  • az utóbbi vállalásomhoz elindítottam egy zárt facebook csoportot, készítettem egy pdf munkafüzetet és egy edzésterv naptárat
  • részt vettem egy IR-es bloggereknek szervezett életmódváltó tréningen, Lupui Iza - a 160 gramm blog szerzőjének jóvoltából
  • az egy év során többször megtorpantam, félreléptem, de mindig emelt fővel folytattam, újrakezdtem...

29831493_10208895885152929_1274170044_o.jpg

És mi az, amit az elkövetkezendő időszakra tervezek?

  • még több saját receptet osztok meg Veled
  • írok a natúrkozmetikumokkal kapcsolatos tapasztalataimról
  • szót ejtek a vitaminokról, ásványi anyagokról, superfood porokról és egyebekről
  • további életmódváltó tippekkel látlak el
  • még több sporttal kapcsolatos bejegyzést hozok
  • megosztom Veled a gluténfogyasztást érintő legfrissebb gondolataimat
  • frissítem a blogon található linkgyűjteményt, hiszen rengeteg hasznos, érdekes blog címe hiányzik belőle
  • az instagramon még aktívabb leszek, különválasztom a facebook oldal és az insta tartalmát (magyarul mást fogok posztolni a két közösségi oldalon - ez a héten már a kezdetét vette)
  • a kezdő életmódváltóknak több segítséget adok
  • részletesebben írok a házikiskönyvtáram könyveiről
  • elindítok egy zárt facebook csoportot, ahol a sorstársak egymásra találhatnak, segítünk egymásnak az életmódváltásban, támogatunk, bátorítunk Téged is
  • egy kicsit még közelebb engedlek magamhoz

Utóbbi pontnak első lépéseként megosztom Veled, amit eddig még sehol sem írtam le a blogon, hogy miért is váltottam úgy igazából életmódot:

Nyilvánvalóvá vált, hogy az addigi helytelen életmódom folytatásával a pajzsmirigy betegségem még rosszabbra fordul. Folyamatosan fáradt, kedvtelen, motiválatlan voltam, a kilók csak úgy szaladtak rám. A hormonjaim olyannyira rendetlenkedtek, hogy a ciklusom nemhogy rendszertelenné vált, megszűnt létezni. El kellett döntenem, mit szeretnék, hogyan folytatnám, mi a célom, mit tennék meg ezért. Az életcélom egyértelműen az (volt), hogy anya lehessek. Az életmódváltást ennek a szolgálatába állítottam. Egy évnyi kitartó munkám a tavalyi év végén meghozta gyümölcsét. Kisbabát várok - jobban mondva várunk, nagyon-nagyon várjuk. Nem szeretném, ha emiatt a blog tartalma túlságosan babás irányba fordulna, azonban egy-két várandós-kisgyermekes jellegű cikkre számíthattok.

29829416_10208895893353134_907825545_o.jpg

Ha eljutottál idáig az olvasásban, hálával tartozom Neked! Köszönöm, hogy még mindig velem tartasz az életmódváltás rögös útján, hogy türelmesen kivárod, amíg egy-egy bejegyzésem megszületik és nyilvánossá válik. Ha legalább egy olyan gondolatot is magaddal tudsz vinni a blogomról, ami számodra hasznos, új információ, már megérte, megéri csinálni. Kívánom, hogy találkozzunk az IRtoura blog második évében is újra, kicsivel egészségesebben! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://irtoura.blog.hu/api/trackback/id/tr6613780080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása