IRtoura

Fitfight

Beszámoló az első fitfight edzésemről

2017. június 24. - IRtoura

Egy ideje már éreztem, hogy túl sok feszültség gyülemlett fel bennem, ezért szerettem volna egy olyan edzésformát kipróbálni, amiben ezt levezethetem. Mindenképp valami harcias sportra gondoltam. A Sugár Fitnessben két óratípust találtam, ami az elképzeléseimnek megfelelt: a fitboxot és a fitfightot. A fitbox időpontjában erre a hétre már volt más programom, és egyébként sem voltam benne biztos, hogy egy aerobicos boxolgatós edzésre szeretnék most menni (máskor talán majd kipróbálom). Ezért a fitfightra esett a választásom. Itt tudsz arról olvasni, hogy pontosan mi is ez. Ebben a bejegyzésben a saját élményeimet, véleményemet szeretném megosztani Veled.

deed16aacf34d7e2e63546368a5455139df754b006fa24efc56886f68b469866.jpg

A kép forrása: http://www.quickmeme.com/Barney-Stinson-Challenge-Accepted-HIMYM

Így elsőre nagyon durva volt az óra. Bemelegítéssel indítottunk: az oktató (Bikics Sanyi) mondta, hogy mit csináljunk, közben zene szólt, de csak aláfestésként, ugyanis nem a zene ritmusára, és nem egyszerre dolgoztunk. Amikor belecsaptunk a lecsóba, akkor egy kicsit megijedtem, mert itt is csak szóban hangzott el, hogy mi lesz a gyakorlat, illetve egyszer került prezentálásra. Csak azt tudtam, hogy mennyit, és hány kört kellene produkálni (50-100-150-es darabszámok, 5 kör), bár annyira megszeppentem, hogy közben ezt is elfelejtettem. Aztán megnyugodtam, mert már az első körnél elkezdett köztünk járkálni az oktató (aki egyébként nagyon szimpatikus, kedves és segítőkész volt, mindent készséggel megmutatott, elmagyarázott, javított), és bocsánatot kért, mert akkor vette észre, hogy velem még nem találkozott. Ettől kezdve mindig jött és részletesen bemutatta, körülírta a gyakorlatok helyes kivitelezését. Volt boxzsák ütögetés (saját tempóban és turbó verzióban is), rúgás, guggolás, hasprés, hegymászó gyakorlat - amit pilatesen csak runningnak hívunk: nézz róla videót itt!

A guggolással kapcsolatban egy nagyon fontos dolgot tanultam: ha félig guggolok le, és ott megtartom magam, akkor jobban kopik a porc a térd ízületeiben, mivel szétfelé feszül. Azonban amikor állok, illetve a guggolást nem félúton tartom meg, hanem "ráülök a sarkaimra", akkor nem kopnak úgy a porcok. Ez nekem teljesen új információ volt, hiába járok már hónapok óta alakformáló órákra.

A hasprésemre kaptam egy elismerő arckifejezést, és egy "like"-ot, aminek nagyon örültem. Nagyjából végigcsináltam a gyakorlatokat, elsőre nem is volt olyan pocsék a teljesítményem. Óra közben kijelentettem a frissen szerzett edzőtársamnak, hogy többet nem jövök ilyen órára, de aztán a végére meggondoltam, mert igazából érdekes volt, jól éreztem magam. Nagyon leizzadtam, még olyan helyeken is folyt rólam a víz, ahol nem is gondoltam volna, hogy ez lehetséges. Így azt gondolom, máskor is bevállalok egy-két ilyen edzést, másnapra pedig egy finom kis izomlázat (mert az bizony van, a karjaimban, a combjaimban, az egész hátamat, a vállaimat is érzem).

Remélem, hogy a beszámolómtól Ti is kedvet kaptatok egy-két keményebb sporthoz, és találkozunk legközelebb is, kicsivel egészségesebben! ;)

fit4fight_headerimg_new.png

A kép forrása: http://fit4fight.ch/

A bejegyzés trackback címe:

https://irtoura.blog.hu/api/trackback/id/tr4012616913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása