IRtoura

Mit ettem ma?

#mit_ettem_ma - 2018.06.04.

2018. június 06. - IRtoura

A héten elkezdtem feleleveníteni egy régi jó szokásomat: ismét táplálkozási naplót vezetek. Hogy ne csak Önös érdekek vezessenek, hanem Te is profitálhass belőle, a jegyzeteimet megosztom majd képek és bejegyzések formájában. Ezzel szeretnék inspirációt és motivációt adni az egészségtudatos életmódhoz.

Tudom, hogy nem könnyű napról napra, hétről-hétre kitalálni, mi olyat süss-főzz-rendelj-vegyél, ami a szénhidrát diétába illeszthető, laktató, finom és változatos. Munka vagy iskola mellett kevesebb idő jut a tervezésre és a megvalósításra is. Én most könnyebb helyzetben vagyok, mivel az elkövetkezendő cirka 2 évre mentesültem a munkába járástól, így több időt tudok a konyhában tölteni - bár ez merész kijelentés, ugyanis még fogalmam sincs, a gyakorlatban mennyi odafigyelést igényel egy kisbaba. Azért valljuk be, nem mindig kedvemre való a szellőzetlen főzőfülkében álldogálás, kavargatás, főleg ilyen melegben, ezért olyan étkeket is láthatsz majd a listáimon, amik pikk-pakk elkészülnek.

Lássuk az első nap fogásait:

REGGELI: CUKKINIS TÓCSNI SAJTTAL ÉS TEJFÖLLEL

  • nagyon szeretem a cukkinit, így amikor csak tehetem, belecsempészem az ételeinkbe
  • a párom ugyanakkor nem osztozik velem a rajongásomban, ezért főként olyankor használom ezt a finom és egészséges alapanyagot, amikor külön étkezünk
  • egyszerűen lereszelek egy cukkinit nagylyukú reszelőn
  • hozzáütök egy tojást
  • sózom, borsozom, ízlés szerint fűszerezem (néha pirospaprikával, zöldfűszerekkel, most éppen csak vöröshagyma- és fokhagymaport adtam hozzá)
  • tetszés szerinti zöldségekkel tovább gazdagítható - pl. sárga- vagy fehérrépával, zellergyökérrel, krumplival, édesburgonyával, hagymával (én most egy kis TV paprikát tettem hozzá)
  • a nokedliszerű állag eléréséhez egy kevés IR-barát liszttel (zabliszttel, teljes kiőrlésű búza- tönköly- vagy rozsliszttel, jelen esetben barna rizsliszttel) dúsítom
  • kevés kókuszolajon pillanatok alatt aranybarnára sütöm a kanálnyi korongok mindkét oldalát egy serpenyőben

TÍZÓRAI: SZAFI NARANCSOS-CSOKIS KEKSZ, KÓKUSZTEJES KÁVÉ

  • a kekszek a Szafi Free narancsos csoki ízű hajdina keksz/kása alapból készültek, a csomagolás hátoldalán található recept szerint, lekvár helyett kókusztejjel (itt is megtaláljátok a receptet)
  • a kávé mostanában úgy néz ki nálam (és látni fogjátok, nem élek vele minden nap), hogy kb. 1/4-ed dl kávét felöntök 2 dl tejjel vagy növényi tejjel. Itt kókusztejet használtam, egy csipet fahéjat és egy késhegynyi steviát

EBÉD: LECSÓS HÚS KRUMPLIVAL, JOGHURTOS MÁLNÁS JÉGKRÉM

  • a lecsós húst tepsiben készítettem, az alábbiak szerint rétegeztem: közepes vastagságú karikákra vágott burgonya, aprított vöröshagyma (pirospaprikával meghintve), felkockázott paprika majd gerezdekre szeletelt paradicsom, és végül a csirkemell szeletek
  • a fűszerezést nem vittem túlzásba, csak sóztam és borsoztam
  • először fólia alatt pároltam, majd fólia nélkül szép színűre pirítottam
  • a jégkrémekhez két kis doboz joghurtot és 250 g fagyasztott (kissé felengedett) málnát használtam. Ezeket összeturmixoltam és kevés steviával édesítettem. Ebből az adagból 10 db pálcikás jégkrémem lett

UZSONNA: 100%-os EPER-ALMA GYÜMÖLCSLÉ

  • Garden márkájú, mert ez nem tartalmaz édesítő- és tartósítószert, valamint ízfokozót

VACSORA: CUKKINIS TÓCSNI SAJTTAL ÉS TEJFÖLLEL, MEGGY ÉS RIBIZLI

  • a tócsni még a reggeli adagból maradt meg, kicsit melegítettem mikróban, mert én így szeretem
  • a meggy és a ribizli kedvenc zöldségesünktől van és magáért beszél ("nyami")

Képekben kifejezve:

34673331_10209242658422044_110571922990825472_n.jpg

Amennyiben kérdésed van a fentiekkel kapcsolatban, vagy szeretnéd véleményed megosztani, azt megteheted hozzászólás vagy privát üzenet formájában itt vagy a facebook ill. instagram közösségi oldalakon. Elérhetőségeimet a "Rólam" menüpont alatt találod. 

A bejegyzés trackback címe:

https://irtoura.blog.hu/api/trackback/id/tr4014025772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása