IRtoura

Chia maglisztes, rostban gazdag tönköly zsömle

2017. április 05. - IRtoura

Második próbálkozásra IRtoura finom chiás-korpás zsömléket sikerült sütnöm. Egy plusz hozzávalóval elértem, hogy levegősebb, kevésbé tömör legyen a végeredmény. Egy aprócska hibát azért elkövettem: kifelejtettem a sót - bár igazság szerint annyira nem is hiányoltam belőle.

dsc_0003.JPG

Hozzávalók:

  • 150 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 50 g fehér tönkölyliszt
  • 20 g chia magliszt
  • 20 g zabkorpa
  • 10 g útifűmaghéj
  • 25 g (fél csomag) friss élesztő 1,5 dl vízben feloldva, 1 csipet cukorral felfuttatva
  • 1 ek olívaolaj
  • 1 ek fehérborecet
  • só ízlés szerint (1 kk-nál ne legyen több szerintem)

1. Először összekevertem egymással a száraz hozzávalókat.

2, Hozzáöntöttem az olívaolajat és a fehérborecetet.

3. Végül jöhetett a felfuttatott élesztős víz.

4. Mindezt összegyúrtam, dagasztottam, legalább 1 órán át kelesztettem.

5. Öt részre osztottam a tésztát, gömböket formáztam. Sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem majd kicsit kilapítottam a bucikat, és még hagytam őket egy picit kelni.

6. Ha szeretnél valamit a tetejükre szórni, kend le őket előtte felvert tojással (én most füstölt sajttal bolondítottam). Egyébként vízzel vagy kókuszolajjal is lekenhetők, bevagdoshatók, használd a fantáziád és a kreativitásod! ;)

7. 180 °C-ra előmelegített sütőben 30 perc alatt készre sütöttem.

Mielőtt felvágod a zsömléket, várd meg, hogy kihűljenek!

A fenti összmennyiség CH tartalma 159,55 g, egy zsömle (5 részre osztva) 31,91 g lassú felszívódású szénhidrátot tartalmaz, az alábbiak szerint*:

TK tönkölyliszt: 109,5 g CH (73 g CH/ 100 g)

Fehér tönkölyliszt: 33,9 g CH (67,8 g CH/ 100 g)

Chia magliszt: nem számolós (2,7 g CH/ 100 g)

Zabkorpa: 13,7 CH (68,5 g CH/ 100 g)

Útifűmaghéj: nem számolós (4 g CH/ 100 g)

Élesztő: 2,45 g CH (9,8 g CH/ 100 g)

Olívaolaj: nem számolós

Fehér borecet: nem számolós

Só: nem számolós

A fenti recept szerint elkészített zsömle kiváló reggeli lehet az IR-diétában, illetve az egészségtudatos életmódban. Jó sütögetést, kicsivel egészségesebben! :)

*Az általam feltüntetett szénhidráttartalom forrása a termékek csomagolása. Amennyiben nem volt csomagolás, elsősorban a www.hazipatika.com oldal tápanyagtáblázatait használtam vagy korábbi jegyzeteimet.

dsc_0004.JPG

dsc_0005.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://irtoura.blog.hu/api/trackback/id/tr7012401929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása