IRtoura

Szabadságold magad!

A szabadságolók 7 típusa és élménybeszámoló az elmúlt hetemről

2017. augusztus 09. - IRtoura

Idén elképesztően vártam, hogy eljöjjön július utolsó hete, ugyanis július 31-től augusztus 4-ig szabadságon voltunk a párommal. Ha a hétvégét is beleszámoljuk, akkor július 28. péntek délutántól, augusztus 6-ig szabadlábon garázdálkodtunk. Ám rá kellett jönnöm, hogy a szabadságolók* olyan típusába tartozom, akik a jól megérdemelt pihenőjük minden egyes másodpercét gondosan beosztják, emiatt ez a 9 nap + fél délután olyan villámgyorsan elrepült, mint annak a rendje. Jöjjön most egy kis beszámoló a szabadságunkról ésatöbbi... ;)

A szabadságolók 7 típusa - szerény meglátásom szerint:

1. Az elfoglalt

Azért vesz ki szabadnapot, hogy elintézhesse ügyes-bajos dolgait (hivatali ügyek, orvosi vizsgálat, bevásárlás, nagytakarítás, stb.). Néha én is kénytelen vagyok élni ezzel a lehetőséggel, de az egész hetes szabit bűn lenne erre használni.

2. A laza

Nincs programja, nincs terve, nincs fix hobbija. Egyszerűen csak otthon lóg vagy ha olyan kedve van, a barátaival találkozik. Spontán dönt, hogy éppen mit kezd magával - és ez a szabadsága minden egyes percére vonatkozik. 

3. A kalandor

Különböző felfedezőtúrákat szervez, igyekszik új dolgokat, helyeket, embereket megismerni. Képes akár minden nap máshová utazni.

4. Az üdülős

A téli/nyári/tavaszi/őszi szabadságolók tipikus kategóriája: tengerpart, Balaton, strand, wellness, síelés, túrázás... évszaknak megfelelő egy hetes aktív pihenés végig egyazon helyen, némi változatossággal megfűszerezve (városnézés, shoppingolás).

5. A családbarát

Végiglátogatja rég nem látott közeli-távoli rokonait, mindenkire szán több-kevesebb időt.

6. A bulizós

A partikat, a pörgős programokat keresi, fesztiválozik, kiruccan a barátokkal, haverokkal, új ismerősökkel. Jól érzi magát idegen társaságban is, hamar elvegyül, könnyen barátkozik.

7. A magánakvaló

Az előbbi ellentéte. Nem kívánkozik társaságba, inkább otthon tölti a szabadidejét, egyedül. Nem feltétlenül magányos, csak szeret elvonulni, elmélkedni, magára fordítani az időt - na nem önzőségből, hanem a lelki békéje megőrzéséért.

Ha a fenti listában nem ismertél magadra, bátran írd meg hozzászólásban vagy privát üzenetben, szerinted Te milyen szabadságoló vagy. Egyébként a kategóriák keveredhetnek egymással, nem kell kizárólagosan az egyikbe vagy a másikba beskatulyáznod magad.

*szabadságoló: nem tudom, hogy létezik-e ez a szó. Mindenesetre én most azt a dolgozó embert értem alatta, aki éppen a szabadságát tölti.
100_0604.JPG

A fenti képet a párom készítette, 2015-ben, Skiathos szigetén (Görögország). A lentebbi fotók az idei nyaralásunk emlékei.

És hogy én melyik szabadságoló csoportba tartozom? Egy kicsit mindegyikbe. Lássuk csak! A szabadságba már péntek délután, rögtön a munkaidő leteltével belevetettük magunkat: a párommal hazautaztunk a szüleimhez és a nagyszüleimhez (már majdnem 10 éve, hogy a jászsági kisvárosból felköltöztem a nagy Budapestre - ebből az első két évet igazából Piliscsabán töltöttem, csak néha jártam be a fővárosba) - 5-ös típusú szabadságoló.

Valószínűleg anyukámtól örököltem a tervezési kényszeremet, mert én ugyan nem gondoltam ki, hogy hétfőig mit fogunk magunkkal otthon kezdeni, de ő már pontosan tudta: szombaton meglátogatjuk a nagyszüleimet, utána kerti parti főzőcskézéssel, kisebb társaságban. Vasárnap strand. Hétfőn utazás vissza Budapestre, majd onnan tovább Szentendrére és Visegrádra. A hétfői visszaútig stimmelt is a történet, az azt követően tervezett kirándulás tervébe rondítottunk csak bele. Délutánra szállóvendéget vártunk, ezért jobbnak láttuk otthon maradni az albérletben: rendrakás, takarítás, a lakás vendégfogadásra alkalmassá tétele - ebben benne volt az 1-es és a 4-es típus is.

A vendégünk (párom gyermekkori barátja a szülővárosából, a beregből) megérkezése után este söröztünk. Kedden a fiúk sportboltba mentek, amíg én otthon pilateseztem, főzőcskéztem, és az estére készültem. Éjjel ugyanis Münchenbe utaztunk, hogy valóra váltsuk a párom egy nagy álmát, hogy élőben láthassa a kedvenc focicsapatát az Allianz Arénában. A bakancslistára felkerült egy pipa. Szerdán délelőtt érkeztünk meg Münchenbe, napközben szabad program volt (városnézés a Marienplatz szűk vonzáskörzetében, sörözés, turistáskodás). Este volt az Audi kupa bronzmeccse és a döntő. Ezt követően indultunk haza - 3-as típus.

collage-1502298994754.jpg

Mondanom sem kell, a csütörtök nagy részét alvással töltöttük. Mikor felébredtünk késő délután, elmentünk a közeli moziba, megnéztük a Setét tornyot. Ezzel egy újabb könyv került a képzeletbeli listámra, amit szeretnék elolvasni (valójában ez egy többrészes Stephen King sorozat, ezért több könyvről van szó). Azt mondják, a regény sokkal jobb, mint ahogy azt megfilmesítették. Nekem tetszett a film is, szóval nagyon kíváncsian várom az olvasást - egy picike a 2-es típusból, ami az alvást illeti, bár a mozi előre eltervezett volt.

A péntek amolyan semmittevős, pihenős, lustizós nap volt. A párom kikísérte a vasútállomásra a barátját, a nap hátralévő részét kettesben töltöttük. Szombaton délelőtt ezt a tendenciát folytattuk, de délután szocializálódtunk egy kicsit: a könyvesboltban vettünk a páromnak egy új könyvet, aztán a Margit-szigetre mentünk. Leterítettünk egy pokrócot a fűre, és csak lazultunk: napozás, olvasás, nevetgélés, beszélgetés, elmélkedés. Lelkileg ez volt a legjobb az egész szabadságban. Volt egy kis időm gondolkodni, összeszedni magam - 7-es típus.

dsc_0469.JPG

Vasárnap már aktívabban töltöttem a napot: főzőcskéztem, 3 egészséges sósnasst is elkészítettem. Az egész hetes kánikulában nem esett annyira jól semmilyen tevékenység sem. Aztán a vasárnap késő délutáni vihar nagyon jókor jött, az esővel és egy kis lehűléssel. Ezt követően boltba menni kimondhatatlanul kellemes érzés.

Hétfőtől ismét dolgozunk, de még mindig nem sikerült teljesen visszarázódni a hétköznapokba. Mindenesetre igyekszem, mert már az egészségtudatosság rovására megy a nagy lazaság, amihez a szabadság alatt hozzászoktam. Hétfőn lemondtam a pilatest, mert nem éreztem jól magam, de a hét további részére már beregisztráltam néhány órára a fitness terembe. Szombaton láthattátok facebookon, hogy ősszel új projekt indítását tervezem. Nagyon várom már, és szeretnék minél felkészültebben belevágni. Jó előre értesítem a kedves olvasóimat is a részletekről, ugyanis egy olyan nagy dobásról van szó, ami nem csak számomra lesz hasznos és érdekes, hanem a megérzéseim szerint az IRtoura blog követői közül is csatlakoznak majd a kihíváshoz. Nagyon nagyon nagyon izgulok (a pillangók csak úgy cikáznak a gyomromban). :)

Addig is majdnem egy hónap van még a nyárból, és nem szeretném, ha hirtelen, eseménytelenül telne el. Ezért még augusztusban hozok Nektek valami igazán nyárit (két ötletem is van, remélem tetszeni fog). Hamarosan jövök a következő bejegyzéssel. Addig is folytasd az egészségtudatos életmódot, még egy kicsivel egészségesebben! ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://irtoura.blog.hu/api/trackback/id/tr7912726820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása