IRtoura

Ilyen volt az IRtoura leszokom a cukorról kihívás harmadik hete

Avagy ezeket (t)ettem a héten

2017. október 18. - IRtoura

Az IRtoura leszokom a cukorról! kihívás első két hete (a kísérleti fázis) igazán gyerekjáték volt. A dolog a harmadik héttől kezdett komolyra fordulni. Itt ugyanis már az édes ízek is kizárásra kerültek. Ez azt jelentette, hogy nincs édesítőszer, nincs gyümölcs, nincsenek diétás üdítők és IR-barát édességek, csak az édességmentes élet. Beismerem, annyira nem borzasztó, mint ahogy hangzik, inkább gondolati szinten jelent nehézséget. Idáig ugyanis ehettem gyümölcsöt, ihattam gyümölcslevet, használhattam édesítőszert. Az én döntésem volt, hogy élek-e ezekkel, vagy önfegyelmet mutatok. A harmadik héttől a döntés lehetősége azonban kikerült a kezemből. Pontosabban írva: választhattam volna, hogy használok édesítő segédeszközöket, de akkor fittyet hányok a kihívás menetére, aminek valljuk be, nem sok értelme van.

Természetesen nem vagyok tökéletes, ezért a harmadik héten - sőt, a továbbiakban is olvashattok majd erről - fogyasztottam a kihívás szempontjából "szabályellenes élelmiszereket", és az IR-diétába beilleszthetőséget sem mindig vettem figyelembe. Ezért biztatok mindenkit, ha cukorleszokásra adja a fejét, ne keseredjen el, hogy néha becsúszik mégis egy kis édesség. A néha-néha abszolút belefér, a mindennapi és mértéktelen vagy egyszerűen túlzásba vitt cukorfogyasztás az, ami ellen kampányolok.

Lássuk, miről is beszélek, hogyan telt számomra a kihívás 3. hete:

15_nap.png

22561219_10207947649407628_702221623_o.jpg

A képen: lecsós húsgombóc (vörösbab is volt benne, amiről utólag megtudtam, hogy a konzervdobozban cukros lében áll).

16_nap_1.png

* a chia puding ebben a formában rossz választás volt, mert leírhatatlanul borzalmas. Semmilyen íze sincs. Úgy látom, hogy az ízlésemnek a chia puding csak úgy tud megfelelni, ha édesítőszer és/vagy gyümölcs is van benne. Javasolnám, hogy próbáljátok ki ezt az abszolút cukormentes változatot, de ezt most kivételesen nem teszem. Tényleg... NE!

17_nap.png

dsc_0024.JPG

Fent: bundáskenyér

Lent: padlizsános gombás egytálétel (ezerszer finomabb volt, mint ahogy a képen kinéz)

dsc_0026.JPG

18_nap.png

** a kölesgolyó extrudált termék, ezáltal gyors felszívódású. IR-diétában tízóraira abban az esetben fogyasztható 10 gramm szénhidráttartalmú mennyiségig, amennyiben valamilyen lassú felszívódású CH-ot fogyasztunk mellé. Ezért a fentiekben rossz példát mutatok a kedves olvasóimnak.

A lenti képen a megmentőm, a dijoni mustár látható. Ő teszi lehetővé, hogy a gondolataimat a cukros szószok felől (majonéz, ketchup, stb.) az egészségtudatos táplálkozás irányába tereljem. :)

dsc_0014_1.JPG

19_nap.png

Hoppá-hoppá! Pénteken ellátogattunk a párommal a budapesti Oktoberfestre, amit idén először a Kincsem Parkban tartottak. Nagyon jól éreztük magunkat, lóversenyt is láttunk, és ittam egy korsóval a kedvenc rózsaszín elefánt sörömből. Ez egy belga meggysör, amivel a kihívás két szabályát is megszegtem, ugyanis cukrot és gyümölcsöt is fogyasztottam. Az Oktoberfest azonban szerepelt az őszi bakancslistánkon, ezért kihagyhatatlan volt - ahogy a kedvenc söröm is.

A vacsorát egy "all you can eat" vendéglőben fogyasztottuk. A rántott ételek nem IR-barát panírban voltak ugyan, arra viszont odafigyeltem, hogy cukrot, édességet ne fogyasszak. Ezért a salátára sem tettem öntetet, mert ki tudhatja, hogy azokban mi van (valószínűleg cukor).

dsc_0040_1.JPG

20_nap.png

dsc_0034.JPG

Fent: sütőtök krémleves. Először készítettem, de nem utoljára.

Lent: gombás napraforgómagos pástétom. Szintén első alkalommal jött létre ilyen formában, és valószínűleg máskor is terítékre kerül még.

dsc_0035.JPG

21_nap.png

!!! Oktoberfest második kör (bérletünk volt)!!! ;)

Láthattátok, hogy az edzéseket nem vittem túlzásba a héten. Igazság szerint lejárt a fitness bérletem, és egyelőre itthon próbálok majd tornázni. Később szeretnék még visszatérni a közösségbe, és csoportos órákra járni, most azonban egy picit ezt szüneteltetem. A guggolós-haspréselős kihívás még nem ért véget, de én már borzasztóan untam. Elkezdeni minden alkalommal nehéz volt, és a készülődés pillanatában nem boldogított/motivált a büszkeség, amiről tudtam, hogy utólag jelentkezik.

Legyetek jók, és ebben az alulmotiváltságban se kövessétek a példámat. Fel a fejjel, kicsivel egészségesebben! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://irtoura.blog.hu/api/trackback/id/tr2313015558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása