IRtoura

Robotgépem új élete

2017. május 21. - IRtoura

Van nekem egy nagyon ügyes segítőm a konyhában. Mostanában minden másnap együtt dolgozunk. Ő az én Bosch MUM 4655 robotgépem (nem szponzorált termék). A történetünk úgy kezdődött, hogy szerettem volna egy robotgépet, ami mindent tud (turmixol, aprít, szeletel, húst darál, kenyeret dagaszt, habot ver, stb.) Az elképzelés nem volt elrugaszkodott: anyukámnak is pont ilyen robotgépe van. A nagyszüleimtől megkaptam ezt a csodás masinát egyik karácsonyra. Még eléggé kihasználatlan volt a gép, amikor az akkori endokrinológusom elküldött táplálkozási tanácsadásra, ahol is a dietetikus eltiltott mindenféle turmixok és apróra reszelt, préselt ételek fogyasztásától. Akkor én annyira elkeseredtem, hogy félretettem a robotgépet, és jó sokáig hozzá sem nyúltam. Most már rájöttem, hogy ez hiba volt: hiszen egyrészt igenis ihatok turmixokat, ha jól megválogatott alapanyagokból készítem, megfelelő mennyiségben és időben fogyasztom őket. Másrészt mivel ez tényleg egy multifunkciós gép, ezernyi más feladat elvégzésében is a segítségemre van. Lássuk, mik ezek!
dsc_0140.JPG

Három aprító/szeletelő feltét tartozik a robotgéphez, amik közül kettő darab kétoldalas, vagyis ez a három fémlap összesen ötféle művelet elvégzésére képes:

  • Sajtreszelőre emlékeztető szeletelő: olajos magvak, kemény sajtok aprítására, zsemlemorzsa, csokoládéforgács készítésére alkalmas. A répatortához is ezen a reszelőn szoktam a répát végigtolni.
  • Közepes lyukú reszelő: zöldségeket szeletel hengeres csíkokra. Én pl. lila káposztát reszeltem vele salátához.
  • Nagylyukú reszelő: ugyanarra jó mint az előbbi, csak nagyobb, darabosabb lesz a végeredmény.
  • Vékonyabb szeletelő feltét zöldségekhez
  • Vastagabb szeletelő penge szintén zöldségekhez

Háromféle "kar":

  • Keverő (pl. piskótatésztát kever, ami egy hígabb massza)
  • Dagasztó (tulajdonképpen beleöntöm az alapanyagokat, és összegyúrja helyettem a kenyeret)
  • Habverő (tejszínnel és tojásfehérjével is megbirkózik)

Ha még nem említettem volna, a gépnek saját tálja van, ami a talpazatba illeszthető, így nem mozdul el. A gép maga pedig tapadókorongokon áll.

dsc_0138.JPG

Amit mostanában a legtöbbször használok a robotgépen, az a turmixtartály. Ugyanis ez segít nekem minden másnap a növényi tej elkészítésében (egyszerre kb. 5-7 dl-t gyártok). Rájöttem, hogy a gyümölcsturmixokról sem kell lemondanom, attól függetlenül, hogy extra gyors felszívódású szénhidrátforrások. Inkább jól megválogatom, mit rakok még a gyümölcsök mellé (nem számolós zöldséget, magot, növényi tejet): így kevesebb gyümölcs kerül a turmixba, hiszen az ital nagyobb részét az alacsony CH-tartalmú tápanyagok alkotják.

dsc_0139.JPG

Őszinte leszek: a húsdaráló tartozékot még sosem használtam (ezidáig mindig daráltan vettük a húst). De a mondás is úgy tartja: "ami késik, nem múlik": eljön még a húsdaráló ideje. Az előbbiekben felsorolt eszközök egyébként az alapfelszereltség részei. Ezeken kívül pluszban lehet még vásárolni a géphez fagylaltkészítőt, hasábburgonya szeletelőt és citrusfacsarót is. Én a háztartásomban egyiket sem éreztem létszükségletnek, ezért ezeket nem vásároltuk meg.

Mostanában - az új életmódnak köszönhetően - egyre inkább felfedezem a modern konyhai kisrobot adta lehetőségeket, és élvezem: könnyebb, kényelmesebb vele az élet. Amikor pl. sok zöldséget szeretnék nagyobb darabokra reszelni (mondjuk egy zöldséges tócsnihoz), igazán jól jön a gép segítsége. A sok pici alkatrész ugyan több mosogatnivalót generál, de a magam részéről inkább vállalok plusz mosogatást, mint órákig tartó, fárasztó reszelgetést.

Ezt a bejegyzést nem a reklám kedvéért írtam, hanem abban a reményben, hogy segíthetek Neked a mindennapi főzés megkönnyítésében: ha van otthon egy robotgéped, használd ki (vagy ha éppen a vásárlásán gondolkodsz, tudj mérlegelni, mire lehet szükséged)! További sok kitartást kívánok az új életmódodhoz, kicsivel egészségesebben! ;)

dsc_0137.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://irtoura.blog.hu/api/trackback/id/tr3012512519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása