IRtoura

Hétvégi feltöltődés

2017. június 17. - IRtoura

Nem tudom, Te hogy vagy vele, de én mindig nagyon várom a hétvégét: ekkor van csak időm pihenni, kikapcsolódni, komolyabban főzni, új dolgokat tanulni, képezni magam. És a hétvége nálam már péntek délután elkezdődik, amint kilépek a munkahelyemről. A múlt hétvégém igencsak mozgalmas volt, és ezt szeretném most Veled megosztani (legalábbis azt a részét, ami az életmóddal kapcsolatos).

Pénteken munka után meglátogattam egy korábbi munkahelyem, a színházat, ahol nézőtéri dolgozó voltam. Jól esett ez a kis nosztalgia, beszélgetni a régi ismerősökkel, szétnézni egy kicsit a színházban. A volt főnökasszonyom követi a blogomat, és a találkozásunk előtt arra biztatott a telefonbeszélgetésünkkor, hogy mutogassam továbbra is a receptötleteimet, mert ugyan az ételeket nem készíti el magának otthon, de legalább tudja, hogyan kellene egészségtudatosan táplálkoznia. Ezen felbuzdulva összedobtam neki egy befőttesüvegnyi instant müzlit. Az eredeti müzlirecept szerint kókuszreszelék is volt a keverékben, ám emlékeztem arra, hogy az ajándékozott személy nem szereti a kókuszt, ezért ezt kihagytam belőle, és helyette egy kis pattogatott amarántot raktam az üvegbe. Lassan rákérdezek majd, hogy ízlett a müzli, mert nagyon kíváncsi vagyok a véleményére. Remélem, sikerült örömet okoznom.

untitled_design_1_1.jpg

A színházból hazafelé indulva a trolit éppen lekéstem, ezért úgy döntöttem, egy megállót lesétálok. Út közben eszembe jutott, hogy nem messze van a Fitlife cukormentes cukrászda, ahol nekem való finomságokat árulnak. Így még két megállónyi távolságot bandukoltam, és megalapoztam a péntek esti filmezésünket. Külön öröm, hogy a cukiban nemcsak hogy cukor hozzáadása nélkül készülnek a sütemények, hanem a többségük laktóz- és/vagy gluténmentes is, sőt paleo desszerteket is kínálnak és fagyijuk is van. Végül a rengeteg tortaszelet közül az alábbi négyre esett a választásom (balról jobbra haladva):

  • francia krémes (párom kedvenc süteménye)
  • belga fehércsoki torta
  • bounty torta
  • meggyes máktorta

A cukormentesen.com oldalon megtalálod a teljes választékot, érdemes utánanézni, kipróbálni.

dsc_0215.JPG

Szombat délelőtt bevásároltunk a Bulkshopban, ahonnan a magvakat, liszteket, köreteket szoktam venni. Nagyon szeretem ezt a boltot, mert óriási a választék, és mivel nagy kiszerelésben árulják a termékeket, így olcsó is. Néhány magtárolóval is gazdagodtunk, mert az újonnan  szerzett köreteknek fontos a légmentes tárolás.

19265134_10207206116669773_437167409_n.jpg

A délután a testmozgásé volt. A párom kapott még anno a névnapjára egy egyórás lézerharcra beváltható kupont. Ezt használtuk fel kiscsoportosan. Izgalmas volt, és feltehetőleg nem az utolsó alkalom, hogy ilyenen vettünk részt. Egy tipp, ha először mennél lézerharcolni: a küzdőtéren meleg van, és egy vastag mellényt kell felvenned, amin az érzékelők vannak. Nem árt váltóruhát vinni, mert könnyen leizzadhatsz (8 emberrel megtörtént eset).

star-wars-899694_1920.jpg

Vasárnap korán keltünk, mert eljött a várva várt program, az eperszedés. Solymáron jártunk az Erdbeerland Kft. Szedd magad! eperföldjén. Nyitásra érkeztünk, és 1,5 óra alatt több mint 8 kg eperrel telepakoltuk a vödreinket. Jókor mentünk, hiszen az idő és a termés is csodás volt. Rengeteg gyönyörűszép, mézédes, érett eper várt minket a termőföldön. Délután az eper javarészét megmostam, lemértem, és fél kg-os pakkokban lefagyasztottam, most így néz ki a mélyhűtőnk:

dsc_0219.JPG

Miután hazahoztuk a gyümölcsöt, tettünk még egy kirándulást a belvárosba. Ugyanis a múlt vasárnap (június 11-én) volt az idei nyár utolsó Vegan Sunday Marketje (a következő szeptemberben lesz). Mivel még nem voltunk ilyenen, és a májusi Vegan Food Festre sem sikerült eljutni, így nem szerettem volna ezt az alkalmat kihagyni. Nem vagyunk vegánok, mert húst és tojást eszünk, viszont a párom tejfehérje érzékeny, ezért az állati eredetű tejtermékek lekerültek a repertoárról. Ezen kívül a pollen- és virágpor allergiája miatt a mézre sem reagál túl jól a szervezete, én pedig a 160 grammos szénhidrát diéta miatt zártam ki ezt az étrendemből. Így biztos voltam benne, hogy a vegán piac érdekes lesz számunkra, és igazam lett. Mindenféle egészséges finomságot lehetett kóstolni: helyben, frissen készült zöldség-gyümölcs smoothie-t, kesusajtot, paleoszeletet, szörpöt, lekvárt (erről talán majd írok egy külön bejegyzést később). Természetesen nem minden portéka volt a diétámba beilleszthető, de jócskán találtunk cukormentes finomságokat, illetve sikerült vennünk egy xilittel édesített áfonyaszörpöt is. Húsmentes hamburgereket és egyéb főtt ételeket is kínáltak, mi azonban kifelé jövet egy-egy jégkrémmel koronáztuk meg a piacozásunkat.

vegan-sunday-market-junius-11.jpg

Kattints a kép forrásáért!

Nálunk kb. így néz ki egy igazán tartalmas hétvége. Vasárnap délután a főzésen kívül még jutott idő a pihenésre, filmezésre is, és ennyi elég is volt. Azért minden héten nem menne ez a pörgés, ezért most örülök, hogy nincs telepakolva mindenféle programmal ez a két szabadnapom.

Te mivel töltöd a hétvégét? Ha van valami egészséges életmóddal kapcsolatos programod, és beszámolnál róla az IRtoura blog olvasóinak, szívesen fogadom (akár az esti futásról szóló vagy a lelki dolgokra vonatkozó beszámoló formájában)! Szép hétvégét kívánok, kicsivel egészségesebben! ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://irtoura.blog.hu/api/trackback/id/tr912598981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása