IRtoura

Ilyen volt az IRtoura leszokom a cukorról kihívás első hete

Avagy ezeket (t)ettem a héten

2017. szeptember 26. - IRtoura

Sokak számára talán lehetetlen küldetés és őrült ötlet a kihívás, amibe többedmagammal belevágtam szeptember 18-án (többek között itt írtam róla részletesen). Azt gondoltam, sokkal nehezebb és megerőltetőbb lesz leszokni a cukorról, az első hét azonban meglepően könnyűnek ígérkezett. Már csak azért is, mert hatalmas szigorításokat nem kellett bevetnem, az eddigi életmódomhoz képest. Az első hét a kísérleti fázis volt, egy lehetőség a program kipróbálására.

Amire oda kellett figyelnem:

  • minél kevesebb finomított szénhidrátot fogyasszak
  • üdítőknek csak a diétás (cukormentes) változatát igyam

Könnyítések:

  • az édesítőszer használata megengedett
  • gyümölcs fogyasztása megengedett

Emellett megfigyeltem, milyen édes ízeket fogyasztok - akár "tudtomon kívül" - előszeretettel, és igyekeztem ezekre sós alternatívát kitalálni. Összeírtam a kedvenc egészséges sós nassolnivalóimat, amik közül az alábbiakat már be is vetettem:

  • fűszeres pirított magvak (kesudió, napraforgómag és mandula volt itthon)
  • mindenmentes gombapástétom
  • sajtos pogácsa
  • sült csicseriborsó
  • csicserilepény
  • zabpelyhes piadine 

Az édességek, amiket kisebb mennyiségben szeretnék fogyasztani a program lejárta után:

  • kávé édesítőszerrel
  • tea édesítőszerrel
  • kakaó
  • csokoládé
  • sütemény
  • keksz
  • gyümölcslé
  • gyümölcs
  • puding

És azok az édeskés ízek, amikkel az első héten találkoztam:

  • paradicsompüré
  • sárgarépa
  • zeller
  • tej
  • tejföl
  • alma

A kihívással három célom van:

  1.  Az egyre gyakrabban jelentkező édesség iránti vágy leküzdése.
  2.  Fogyás.
  3. Megmutatni, hogy cukor nélkül (vagy kevesebb cukorral) is lehet boldogan élni, és ezzel bátorságot adni másoknak a sikeres életmódváltáshoz.

Hogyan? Valahogy így! Ezeket ettem a szeptember 18- szeptember 24. közötti héten:
1_nap.png

21845416_10207792605451626_850178555_o.jpg

A képen: zabpelyhes piadine gombapástétommal, sajtkrémmel és uborkasalátával

2_nap.png

* migrénes fejfájás tört rám hányingerrel, ezért a vacsorát kihagytam, korán aludni mentem, így az edzés is elmaradt.

3_nap.png

dsc_0655.JPG

Fent: reggeli tojásrántotta

Lent: csicseriborsó krémleves és sült sertéskaraj kölessel, tejfölös uborkasalátával

dsc_0657.JPG

dsc_0658.JPG

4_nap.png

** TK = teljes kiőrlésű (a továbbiakban is)

*** az almás rétes töltelékébe csak fahéjat tettem, semmi édesítőszert. A teljes kiőrlésűnek hirdetett tészta viszont gyanúsan édes volt, így utólag megnéztem a csomagoláson, hogy glukózszirupot tartalmaz a réteslap, és nem teljes kiőrlésű.

22047323_10207833181666006_1856061016_o.jpg

Fent: sajtos-tejfölös tészta

Lent: hummussz, recept: itt

21886990_10207801016301892_247414280_o.jpg

5_nap.png

21985826_10207816134159829_1173863784_o.jpg

Fent: sajtos pogácsa

Lent: ezt a teát iszom mostanában

dsc_0015_1.JPG

6_nap.png

dsc_0002.JPG

A képen: tojáslepény

7_nap.png

Értékelés:

  • a finomított CH-okat sikerült elkerülnöm
  • a kávémban az édesítőszer mennyiségét fokozatosan csökkentettem, míg csütörtökön teljesen elhagytam
  • a teát üresen ittam
  • diétás üdítőt ittam (a továbbiakban ezt is igyekszem kerülni)
  • az elfogyasztott édesítőszer mennyiségét magamhoz képest csökkentettem
  • az eltervezett edzéseket teljesítettem, a fejfájás miatt elmaradt edzést másnap pótoltam
  • édességevés helyett: Hálanaplót töltöttem, olvastam, filmet néztem, tanultam, szépítkeztem, játszottam a nyulammal, sétáltam a párommal (kint voltunk 24-én az Egészségparton a Feneketlen-tónál), egészséges finomságokat sütöttem, főztem, színházban voltam
  • újabb feladat számomra: még több zöldséget enni! :)

A második hét még mindig a kísérletezésé. A fő feladat az édesség helyettesítése egyéb ételekkel (aki olvasta Sarah Wilson könyvét, vagy csatlakozott a zárt facebook csoportunkhoz, és letöltötte a munkafüzetet, az tudja, miről beszélek!)

Neked sem késő még csatlakozni a kihíváshoz, és együttes erővel leszokni a cukorról! A jövő héten érkezem a második hét tapasztalataival, kicsivel egészségesebben!

A bejegyzés trackback címe:

https://irtoura.blog.hu/api/trackback/id/tr6812898568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása