IRtoura

Bounty muffin

Bounty nélkül, cukormentesen

2018. április 15. - IRtoura

Muffint sütni nagyon egyszerű! Kevés alapanyag szükségeltetik hozzá, csak két tál koszolódik be az összeállítása közben és gyorsan elkészül. A kapszlis édesség mellett szól még, hogy egy jól megválasztott alaprecepttel omlós és isteni finom tud lenni a végeredmény. Ám ha a teljes kiőrlésű, IR-barát változatára gondolunk, szükségszerűen egy fojtós, száraz, tömör tésztagombóc jut eszünkbe. De! Ha van hozzá egy ilyen tuti leírásunk, a tökéletes muffin elkészítése nem kihívás! ;)

Ennek a bountys változatnak a különlegessége, hogy bounty csokit nem használtam hozzá - hiszen akkor nem lehetne IR-kompatibilis - mégis jobb, mint az eredeti: puha, szellős, cukormentes, tejmentesen ill. gluténmentesen is elkészíthető ééééééééééééééééés IRtoura finom! ;)

30772467_10208978443296831_793742919_o.jpg

Száraz hozzávalók:

  • 70 gramm (gluténmentes) zabpehelyliszt
  • 30 gramm (gluténmentes) zabpehely
  • 50 gramm kókuszliszt
  • 1 csomag (gluténmentes) sütőpor
  • 1 csapott evőkanál cukrozatlan kakaópor

Nedves hozzávalók - én már csak így hívom őket :)

  • 1 tojás
  • 110 gramm eritrit
  • 2-3 gramm stevia
  • nagyobb késhegynyi őrölt vanília
  • 2,5 dl joghurt vagy növényi joghurt (például kókusz)
  • 0,8 dl kókuszolaj (arra vigyázzunk, hogy a tojás és a joghurt ne legyen hideg, mivel visszahűthetik az olajat, ami megdermed, és darabos marad a nyers muffintésztánk, nem tudjunk szépen elkeverni)

Töltelék:

  • 1 tábla cukormentes vagy legalább 80%-os kakaótartalmú étcsokoládé
  • 40 gramm Szafi Reform kókuszos desszert krémalap (megvásárolható: itt)
  • 1 dl tej vagy nővényi ital
  • ízlés szerint édesítő

1. Először elkészítettem a bounty krémet, hogy amíg a tésztát összeállítom, megdermedjen.

2. Egy tálba kimértem és összekevertem a száraz hozzávalókat.

3. Ugyanezt tettem a nedves hozzávalókkal egy másik edényben.

4. A lisztes keveréket fokozatosan hozzáadagoltam a joghurtos-tojásos masszához.

5. Az így elkészült tésztát 10 percig állni hagytam, hogy a speckó lisztek és a zabpehely magukba szívják a folyadékot.

6. Közben apróra daraboltam a csokoládét és belekevertem a tésztába.

7. A nyers alappal félig megtöltöttem a kapszlikkal bélelt muffinformákat.

8. A közepükbe kókuszkrémet raktam.

9. A tetejükre kanalaztam még egy pici kakaós masszát.

10. Végül díszítésként nyers kókuszchipset nyomkodtam a muffinok tetejére, majd előmelegített sütőben, 180°C-on, 25 perc alatt készre sütöttem a süikéket (ez a sütési idő minimuffinokra vonatkozik, normál méretű muffinoknál akár 35 perc is lehet. A vége felé folyamatosan ellenőrizd a sütőt és végezz tűpróbát). 

30549806_10208978288292956_1156263585_o.jpg

A fenti adag CH tartalma összesen 130,23 g - 35 darab esetén egy minimuffin 3,72 g szénhidrátot tartalmaz, az alábbiak szerint*:

Zabpehelyliszt: 42,7 g CH (61 g CH/ 100 g)

Zabpehely: 19,29 g CH (64,3 g CH/ 100 g)

Kókuszliszt: nem számolós (egyébként 3 gramm CH van 50 grammjában)

Sütőpor: nem számolós

Kakaópor: nem számolós

Tojás: nem számolós

Eritrit és stevia: nem számolósak

Vanília: nem számolós

Joghurt: 11,5 g CH (4,6 g CH/ 1 dl)

Kókuszolaj: nem számolós

Csokoládé: 36 g CH (48 g CH/ 100 g -  a 75 grammos Torras Sin Azucares Negro Dark cukormentes táblás étcsokit használtam)

Kókuszos desszert krémalap: 15,44 g CH (38,6 g CH/ 100 g)

Tej: 5,3 g CH (5,3 g CH/ 1 dl)

*Az általam feltüntetett szénhidráttartalom forrása a termékek csomagolása. Amennyiben nem volt csomagolás, elsősorban a www.hazipatika.com oldal tápanyagtáblázatait használtam vagy korábbi jegyzeteimet.

Amennyiben növényi italt és növényi joghurtot használsz, a szénhidráttartalom változását vedd figyelembe. A választott csokoládé is módosítja az elkészült muffinok CH értékét.

Mindenképp próbáld ki ezeket a muffinokat, ha szereted a kókuszt, a csokit, a bountyt! Szerintem nagyon jól visszaadja az eredeti ízélményt, így cukormentesen, IR-barát módon is!  A tapasztalatodat, véleményedet pedig feltétlenül oszd meg velem! ;)

30550285_10208978287012924_1972876736_o.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://irtoura.blog.hu/api/trackback/id/tr5613799132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása