IRtoura

A pilates és én

A nyári pilates kihívás, és 10+1 ok, amiért szeretem a pilatest

2017. július 02. - IRtoura

Holnap, július 3-án indul a 7 hetes pilates kihívás a BeHome Pilates és Mozgásstúdió szervezésében. Ennek apropóján szeretnék megosztani néhány gondolatot a pilateshez való viszonyomról, hogy miért szeretem ennyire, illetve felfedem, hogy mi is az a "minikihívás", amit korábban már említettem az IRtoura facebook oldalán, és amivel a nyári pilates kihívás idejére készülök. Ez pedig olyasmi, ami nemcsak a tornában velünk tartóknak lesz hasznos, hanem mindenki másnak is - aki szereti a blogomat.

plank-1327256_1920.jpg

Tegnap végigtornáztam a BeHome Pilates 30 perces videóját, és sikerült benne elfáradnom. Más volt, mint amire a Sugár Fitnessbe járunk, de ez is tetszett. Voltak benne olyan gyakorlatok, amiket most csináltam először, ezért nagyon koncentráltam a helyes kivitelezésre. A kihívás zárt facebook csoportjában feltettek a tagoknak néhány kérdést, amikre válaszolva bemutatkozhatunk egymásnak. Ennek mentén az alábbi kapcsolat rajzolódott ki a pilates és köztem:

Február óta (5 hónapja) heti rendszerességgel pilatesezek (1-2 alkalom, mivel ezen kívül másfajta mozgásformákat is gyakorolok). Ezidő alatt nagyon megszerettem ezt a tornafajtát, mert "észrevétlenül" dolgoztatja meg minden izmomat. Ez nagyjából annyit jelent, hogy kívülről nézve piskótának tűnik, ám nagyon is kemény izommunka, a mélyizmokat mozgatja. Vannak olyan gyakorlatok, amikbe már az elején majd' belehalok, de látom a fejlődést magamon: egyre hajlékonyabb, erősebb és kitartóbb vagyok. Talán amatőrnek hangzik, de elárulom, hogy régen nem tudtam hanyatt fekvésben egyenesen felemelni a lábamat. Most már ez nem jelent problémát, csupán egy idő után elfáradok. Koncentrációval és a helyes légzéstechnikával, testtartással ez is javítható.

A BeHome Pilates és Mozgásstúdió nyári kihívását nagyszerű kezdeményezésnek tartom, hiszen így otthon, a négy fal között azok is megismerkedhetnek ezzel a csodálatos mozgásformával, akiknek nincs lehetőségük edzőterembe járni. Akik pedig rendszeresen pilateseznek, a nyári szabadság alatt is fenntarthatják az érdeklődésüket, hiszen itt motivációt is kapunk. Számomra pedig abban rejlik a jelentősége, hogy így még többet foglalkozhatok ezzel az olyannyira megszeretett sporttal.

A rendszeres edzéssel gondolati szinten bajban vagyok. Ha nem lenne edzőtársam, nem tudom, mennyire lennének fixek a mozgásprogramjaim (hétfőn pilates, csütörtökön alakformáló + hétvégén még amihez kedvem van - általában pilates ;). A torna elkezdése az, ami kihívást jelent nekem. Ha már mozgásban vagyok, előkészültem, megérkeztem, elkezdődött, akkor minden rendben, semmi sem tarthat vissza. Csak idáig kell az akadályokkal övezett úton (hív a kanapé, éhes vagyok, fáradt vagyok, nyűgös vagyok, rossz napom volt, stb.) eljutnom, a többi megy magától. Úgy sejtem, ezzel azonban nem vagyok egyedül. A kezdéshez tudatosságra, lelki erőre, önfegyelemre, kitartásra és pozitív attitűdre van szükség.

A 7 hetes nyári kihívásban motiváló hatása van a társaságnak. Remélem, hamarosan kialakul a csoportban az a közösségi összetartás, amivel segíteni tudjuk egymást a tornában, a kitartásban. Biztatjuk a másikat, és így könnyebben fog menni, még akkor is, ha otthon, egyedül pilatesezünk.

sport-1087028_1920.jpg

És most jöjjön a 10 +1 ok, amiért beleszerettem a pilatesbe:

1. Nem kell "kiköpnöm a tüdőm" ahhoz, hogy aktív mozgást végezzek.

2. Kívülről nézve könnyű, laza, fekvő  tornát végzünk, miközben belül gyakran elérem - sőt időnként át is lépem - a saját határaimat.

3. Energiával tölt fel: pilates után pörgök, míg egy aerob edzés után legszívesebben belezuhannék az ágyba.

4. A mélyizmokat dolgoztatja meg, belülről kifelé hat, amit érezni is közben.

5. Ellazít, relaxál, megnyugtat, oldja a stresszt.

6. Erősíti a testet.

7. És erősíti a lelket.

8. A gyakorlásához nincs szükség drága sportfelszerelésre.

9. Otthon is végezhető.

10. Változatos.

+1 A pilates kitartó gyakorlásával érezhető a fejlődés: óráról órára jobban megy, és ez táplálja az önbecsülésünket, a magunkba vetett hitünket.

A legvégére hagytam a legizgalmasabb infót: kitaláltam, hogy a kihívás ideje alatt, azokon a napokon, amikor pilatesezek, megjutalmazom magam egy egészséges, sós nassolnivalóval, mindig mással. Téged pedig a recepttel, az ötlettel, tanácsokkal látlak el, mit fogyassz tízóraira, uzsonnára, edzés után, vagy ha megéheztél, de semmilyen étkezési időpont nincs a közelben (mert mondjuk pl.: egy órája uzsonnáztál). Mit szólsz? Megéri velem tartani?

Remélem, felkeltették a fentiek az érdeklődésedet, és Te is kedvet kaptál egy kis mozgáshoz - ha nem is épp a pilateshez. Kövesd a blogom további hasznos tanácsokért, kicsivel egészségesebben.

Köszönöm megtisztelő figyelmed!

workout-1931107_1920.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://irtoura.blog.hu/api/trackback/id/tr3812635341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása