IRtoura

Teljes kiőrlésű magvas kenyér

2017. április 29. - IRtoura

A hét elején sütöttem ezt a kenyeret, és szerény véleményem szerint annyira finomra sikerült, hogy nem szabad eltitkolnom a receptjét. Ha unod a bolti száraz, íztelen, bizonytalan összetételű kenyereket, akkor próbáld ki ezt, nem fogsz csalódni!

dsc_0071.JPG

Hozzávalók:

  • 400 g teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 130 g magkeverék (én a Pennyben kapható liszt nélküli kenyérkeveréket használtam, amiben zabkorpa, zabpehely, napraforgó mag, tökmag, lenmag, tönkölybúza, szezámmag és feketekömény van, de természetesen ízlés szerint másfajta magokat is választhatsz.)
  • 60 g fehér tönkölyliszt
  • 10 g útifűmaghéj
  • 25 g (fél csomag) friss élesztő 3 dl vízben feloldva, egy csipet cukorral felfuttatva
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 1 teáskanál só

1. A liszteket és a magokat kimértem, összekevertem őket az útifűmaghéjjal és a sóval.

2. Közben az élesztőt felfuttattam a vízben, egy csipet cukorral.

3. A száraz alapanyagokhoz adtam az olívaolajat és az élesztős keveréket.

4. A tésztát összegyúrtam, dagasztottam.

5. Minimum 45 percre félretettem a tésztát kelni.

6. Sütőpapírral bélelt tepsire borítottam a cipót, a tetejét ferdén bevagdostam, és még egy picit hagytam pihenni, amíg előmelegítettem a sütőt 180 °C-ra.

7. A sütési idő 1 óra volt.

Mielőtt felszeleteled a kenyeret, várd meg, hogy kihűljön!

Az egész kenyér CH tartalma 311,73 g (lassú felszívódású), az alábbiak szerint (én 14 szeletre vágtam, így egy szeletben 22,26 g szénhidrát volt):

TK búzaliszt: 240 g CH (60 g CH/ 100 g)

Magkeverék: 28,6 g CH (22 g CH/ 100 g)

Fehér tönkölyliszt:  40,68 g CH (67,8 g CH/ 100 g)

Útifűmaghéj: nem számolós (4 g CH/ 100 g)

Élesztős keverék: 2,45 g CH (9,8 g CH/ 100 g)

Olívaolaj: Nem számolós

Só: nem számolós

*Az általam feltüntetett szénhidráttartalom forrása a termékek csomagolása. Amennyiben nem volt csomagolás, elsősorban a www.hazipatika.com oldal tápanyagtáblázatait használtam vagy korábbi jegyzeteimet.

Remélem, tetszett a recept, és Te is kipróbálod!

dsc_0072.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://irtoura.blog.hu/api/trackback/id/tr7712467081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása