IRtoura

Kókuszgolyó

Kicsit másképp, kicsivel egészségesebben

2017. július 21. - IRtoura

Többféle, a 160 grammos szénhidrát diétába beilleszthető kókuszgolyó receptet is találtam a szakácskönyveimben, de egyikkel sem tudtam 100%-osan azonosulni. Emiatt úgy döntöttem, hogy összemixelem ezeket, és elkészítem a saját verziómat. Ami nagyon fontos, hogy nincs benne semmilyen keksz, lekvár, cukor. Akkor mi tartja össze - a szereteten kívül? Na lássuk!

Hozzávalók (30 darabhoz):

  • 35 g Szafi Reform bourbon vaníliás pudingpor
  • 2,5 dl tej vagy növényi tejhelyettesítő (én házi diótejet használtam)
  • 50 g zabkorpa
  • 1 teáskanál negyedannyi ugyanannyi (stevia-eritrit alapú édesítő)
  • 200 g túró
  • 3 teáskanál holland kakaópor
  • 10 teáskanál citromos eritrit (vagy normál eritrit + pici citromlé)
  • 1 teáskanál rumaroma
  • 50 g kókuszreszelék a golyókba + a forgatáshoz
  • egyéni: nálam maca por

1. A pudingport elkevertem a házi diótejjel és a negyedannyi ugyanannyival.

2. Lassú tűzön melegíteni kezdtem, miközben hozzáadagoltam a zabkorpát. Amikor a kívánt állagúra sűrűsödött, lezártam alatta a tüzet, és hagytam kihűlni.

* A hideg krémben kevertem el a maca port (kihagyható, vagy éppen mást is használhatsz helyette, pl.: matcha, acai, spirulina, chlorella...).

3. A túrót villával összetörtem. Tipp: robotgépet is használhatsz, ha nem szeretnéd sokáig kevergetni a masszát (a robotgép pengéi működés közben felmelegszenek, így könnyebben felolvasztják az eritritet, és hamarabb megkapod az egynemű masszát, mint kézi keveréssel).

4. A túróhoz kevertem az eritritet, a kakaóport, a rumaromát és a kókuszreszeléket.

5. Végül a két masszát vegyítettem egymással, és fél órát pihentettem a hűtőben, hogy könnyebben lehessen vele dolgozni.

6. Vizes kézzel apró golyókat formáztam, meghempergettem őket a maradék kókuszreszelékben. Tádám!

A túró miatt mindenképp hűtőben tároljuk! Hasonlít az íze a hagyományos, kekszes lekváros kókuszgolyóra, de a túró miatt mégis kicsit más. Az állaga mindenképp lágyabb, de több kókuszreszeléket vagy zabkorpát, esetleg kevesebb tejet használva biztosan el lehet érni masszívabb hatást, ha azt szeretnéd.

Az egész adag CH tartalma 63,8 g, az alábbiak szerint (mivel nekem 30 golyócskám lett, így egy kókuszgolyóban 2,12 g CH van)*:

Vaníliás pudingpor: 26,8 g CH (76,6 g CH/ 100 g)

Diótej: nem számolós, mivel a dió sem számolós

Zabkorpa: 34 g CH (68 g CH/ 100 g)

Negyedannyi ugyanannyi, citromos eritrit: nem számolós (kalóriatartalma sem)

Túró: nem számolós (2,3 g CH/ 100 g)

Kakaópor: nem számolós

Rum(aroma): nem számolós

Kókuszreszelék: nem számolós

Maca por: max. 3 g CH (60,5 g CH/ 100 g)

*Az általam feltüntetett szénhidráttartalom forrása a termékek csomagolása. Amennyiben nem volt csomagolás, elsősorban a www.hazipatika.com oldal tápanyagtáblázatait használtam vagy korábbi jegyzeteimet.

 Próbáld ki ezt a kókuszgolyó receptet, ha szeretnél egy picivel egészségesebb alternatívát kóstolni! ;)
dsc_0312.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://irtoura.blog.hu/api/trackback/id/tr4812668277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása