IRtoura

Egészséges sós nassolnivalók

Összefoglaló

2017. szeptember 10. - IRtoura

Akik követnek facebookon ill. instagramon, azok láthatták, hogy idén nyáron részt vettem egy 7 hetes pilates kihívásban, aminek az volt a lényege, hogy nyáron se hanyagoljuk el a tornát, hetente legalább négy alkalommal iktassuk be a napirendünkbe. Nem feltétlenül szükséges mindig egy órát rászánnunk, akár 10 perc is elég, hogy "ne jöjjünk ki a gyakorlatból". A BeHome Pilates  és Mozgásstúdió szervezte a kihívást, én pedig a magam részéről csatoltam hozzá egy kiskihívást az IRtoura blog nevében. Ennek értelmében minden egyes nap, amikor sikerült pilateseznem egy picit, készítettem valamilyen egészséges sós nassolnivalót. Ahol online elérhető volt a recept, ott azt is megosztottam a blog facebook és instagram fiókján (keresd a #egészségessósnass és a #pilatesnyáronis jelöléseket). Most ezeket szedtem egy csokorba, hogy ezzel is a hamarosan kezdődő 8 hetes őszi kihívásra kínáljak sós nassolnivaló alternatívákat.

egeszsegessosnass.jpg

Az ételeket 4 kategóriába soroltam, az alábbiak szerint:

1. Kencék: mártogatósok és szendvicskrémek

2. Zöldséges fogások

3. Ropogtatnivalók

4. Egyéb finomságok

Most pedig következzenek az étkek. Amelyikhez van hivatalos netes recept, ott megtalálod a linket. Amelyikhez pedig nincs interneten közzétett recept, ott az általam készített ételfotót tudom csak megmutatni.

 

1. Kencék

 

Vegán cukkinikrém, a The Puur blogról: http://thepuur.com/hu/vegan-cukkinikrem/

Gombapástétom, Nóri mindenmentes konyhájából: http://www.mindenmentes.hu/2012/12/kesudios-gombapastetom-vegan/

Mandulakörözött, Nóri mindenmentes konyhájából: http://www.mindenmentes.hu/2014/03/vegan-nyers-korozott-ami-pont-olyan-mint-az-eredeti/

Uborkás fetakrém, Vrábel Kriszta 160 grammos szénhidrátdiéta című könyvéből: http://dolcevitablog.hu/2013/05/mentas-fetakrem/

Petrezselymes-fokhagymás olívakrém, Vrábel Kriszta 160 grammos szénhidrátdiéta című könyvéből

dsc_0471.JPG

Sós mogyoróvaj: saját recept, melyben 100 g natúr földimogyorót aprítógépben addig török, amíg a mag kiengedi belső olajtartalmát és masszává kezd összeállni. Ezt követően ízlés szerint sózom (tengeri sóval) és olívaolajat adok hozzá, hogy krémesebb legyen. Jól záródó edényben, hűtőben tárolom.

sos_mogyorovaj.jpg

Kapros-"túrós" mártogatós, Nóri mindenmentes konyhájából: http://www.mindenmentes.hu/2015/04/kapros-turos-martogatos-glutenmentes-tejtermekmentes-vegan/

Tojáskrém: saját recept, melyben pár darab tojást héjában megfőztem. A fehérjét félretettem, a sárgáját villával összetörtem , fűszereztem. Tejföllel vagy majonézzel lágyítható, de magában is megállja a helyét - egy kevés olívaolajat löttyintettem csak hozzá. A fehérje belekockázható a kész krémbe, vagy a sárgája visszatölthető a félbevágott "kosarakba" és így is fogyasztható. Pirítósra, kenyérre, IR-barát kenyérhelyettesítőre kenve nagyon finom.

tojaskrem.jpg

Tavaszi zöld kence, Nóri mindenmentes konyhájából: http://www.mindenmentes.hu/2014/04/tavaszi-zold-kence-nyers-vegan-szendvicskrem/

 

2. Zöldséges fogások

 

Sült krumpli és édesburgonya: egy kevés krumplit és édesburgonyát meghámoztam, közepes méretű kockákra vágtam. Olívaolajjal leöntöttem, és mindenfélével fűszereztem. Sütőpapírral bélelt tepsire terítettem és időnként megforgatva készre sütöttem.

sultkrumpli.jpg

Görög saláta: IRtoura-tutiszuper saját receptem hozzá:

Nagyjából egyforma méretűre vágom a kígyóuborkát, a paradicsomot (ezúttal koktélparadicsom volt), a feta sajtot, a lilahagymát, a kápia paprikát (most raktam bele először, de nagyon beleillett). Az olívabogyót egyben vagy legfeljebb félbevágva adom hozzá. Az öntethez olívaolajat, citromlevet, bazsalikomot, oregánót használok, és azt a levet, amiben az olívabogyó volt. Frissen is ízletes, de akkor a legfinomabb, ha egy éjszakán át hagyjuk összeérni az ízeket.

gorog_salata.jpg

Sajtkrémmel töltött paprika, Vrábel Kriszta 160 grammos szénhidrátdiéta című könyvéből

sajtkremmel_toltott_paprika.jpg

Cukkinichips: elkészítése megegyezik a sült burgonyáéval, annyi különbséggel, hogy itt a cukkinit karikázzuk, nagyon kevés olajat adunk hozzá, és gyorsan sütjük. Ne vágd nagyon vékonyra, mivel sütés közben összeugrik!

sult_cukkini.jpg

 

3. Ropogtatnivalók

 

Zöldfűszeres pirított kesudió sajttal: serpenyőben készült.

kesudio.jpg

Magvas rudak, Vrábel Kriszta 160 grammos szénhidrátdiéta című könyvéből

magvas_rudak.jpg

Wasa kenyér, Vrábel Kriszta 160 grammos szénhidrátdiéta című könyvéből: http://dolcevitablog.hu/2012/02/wasa-es-a-nasa/

Sajtos rudak, Török Eszter Viszlát, cukor és fehér liszt! című könyvéből

dsc_0335.JPG

Fűszeres rozsos szelet, Török Eszter Viszlát, cukor és fehér liszt! című könyvéből

fuszeres_rozsos_szelet.jpg

Sült csicseriborsó: a száraz borsót egy éjszakára beáztattam, átmostam, félig megfőztem, leszűrtem, leitattam róla a vizet, olívaolajat öntöttem rá, végül fűszereztem: tengeri só, édes füstölt paprikapor, oregánó, bazsalikom. Sütőpapírral bélelt tepsin szétterítettem és sütőben gyönyörűszép aranybarnára sütöttem (néha megmozgattam a borsószemeket). IRtoura finom egészséges rágcsálnivaló, de azért figyeljünk a mennyiségre! ;)

sult_csicseriborso.jpg

Tönkölytortilla, Vrábel Kriszta 160 grammos szénhidrátdiéta című könyvéből

dsc_0475.JPG

Tönkölynachos: az előbbi tortilla vékonyabbra sikerült lapjait nagyobbacska darabokra törtem

nachos.jpg

 

4. Egyéb finomságok

 

Csicserilepények avokádómajonézzel, Nagy Zita Vegán reggeli című könyvéből: http://www.zizikalandjai.com/2015/04/avokado-majonez.html

csicserilepenyek_avokadomajonezzal.jpg

Túrós puffancs, Vrábel Kriszta 160 grammos szénhidrátdiéta című könyvéből

turos_puffancs.jpg

Édesburgonya falatkák csilivel, Kate Turner és Annie Nichols Energia falatok című könyvéből

dsc_0370.JPG

Brokkolis macás erőgolyók, Kate Turner és Annie Nichols Energia falatok című könyvéből

dsc_0473.JPG

Pizzás csiga, Szafi Free Expressz lisztkeverékből, a következő recept alapján: http://www.ehezesmentes-karcsusag-szafival-blog.hu/2017/04/glutenmentes-sajtos-kolbaszos-csiga.html

A szósz nálam házi találmány: paradicsompüré, só, egy csipet negyedannyi ugyanannyi, nagyon apróra vágott vöröshagyma, fokhagyma, szárított oregánó és bazsalikom, pici feketebors. Nem tettem bele semmilyen sonkát vagy sajtot, csak felkarikázott olívabogyót, így vegán maradt.

Zabpelyhes piadine, Vrábel Kriszta 160 grammos szénhidrátdiéta című könyvéből: http://dolcevitablog.hu/2016/05/zabpelyhes-piadine-2/

Csicseriborsópite, Nagy Zita Vegán reggeli című könyvéből

csicseripite.jpg

Ez a 28 étel szerepelt a nyári egészséges sós nassolnivaló kihívásban, de bőven lapul még ötlet a tarsolyomban (a lapomon 6 megvalósítatlan recept maradt).

Próbálgasd a fenti recepteket, mert igazán jól fognak majd jönni a 2017. szeptember 18-án induló IRtoura leszokom a cukorról kihíváshoz. Remélem, Te is belevágsz majd, kicsivel egészségesebben! ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://irtoura.blog.hu/api/trackback/id/tr4612789368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wulfie 2019.08.25. 22:33:42

Elmentettem könyvjelzőkbe ezt az oldalt, mármint a bejegyzést, mert imádom a nasikat, de szeretnék jövő nyárra legalább jól kinézni a tengerparton, idén.. nem éreztem magamat túl fittnek, főleg, mert minden második ember ki volt dolgozva szépen.. na mindegy, szuper ötletek, részletes. Ha gondolod, látogass el erre az oldalra www.ujsagomat.hu/lidl/akcios-ujsag-csutortoktol-22-08-2019/ mert láttam, hogy a receptek nagyobb részének hozzávalói megtalálhatóak itt is, és még akciósak is sokszor. Szép napot!
süti beállítások módosítása