IRtoura

Ilyen volt az IRtoura leszokom a cukorról kihívás második hete

Avagy ezeket (t)ettem a héten

2017. október 03. - IRtoura

Furcsa mód a kihívás első hete sokkal könnyebben ment, mint vártam (itt írtam róla), a második héten azonban több alkalommal is megkívántam az édességet. Ebből kétszer engedtem is a vágyakozásomnak, természetesen csakis cukormentes, édesítőszerrel készült nassolnivalóval. Kétszer nyúltam gyümölcshöz. Ami az edzéseket illeti, máshogy és máskor valósítottam meg, mint ahogy eredetileg elterveztem. Toltam magam előtt a feladatokat, de a hét végére összekaptam magam, hogy a 3. hetet tiszta lappal kezdhessem. Az utolsó nap emiatt kétnapi guggolós-haspréselős otthoni tornát és egy fitnesstermi órát vállaltam be. Utólag belegondolva, emiatt büszke vagyok magamra (a korábbi kihagyásokkal és lustasággal kapcsolatban nem mondhatom el ugyanezt).

Lássuk akkor konkrétan a múlt heti menümet, a végén pedig egy rövid összefoglalót a tapasztalataimról és értékelést a "teljesítményemről":

8_nap.png

A káposztát már picit untam - mivel a múlt héten készítettem, és napok óta ez volt a menü - de el kellett fogynia (kedden).

9_nap.png

22140590_10207858972830769_28139765_o.jpg

A képen: az esti melegszendvicsem és a kakaóm.

10_nap.png

22198994_10207858973190778_1025565836_o.jpg

A képen: az ebédem.

* A tökös fasírt úgy készült, hogy a szokásos hozzávalókon kívül (darált hús, vöröshagyma, fokhagyma, fűszerek) egy kisebb méretű főzőtököt is reszeltem - nagy lyukú reszelőn - a keverékbe. Az ízén nem igazán érződött ez a plusz alapanyag, viszont észrevétlenül is zöldséget ettünk, és több fasírt született ezáltal (költséghatékony megoldás).

** Az eredeti görög tzatzikibe uborkát reszelnek. Nálunk a tzatzikis tejföl azt jelenti, hogy a natúr tejfölbe tzatziki salátaöntet port teszünk. Ez a keverék cukrot nem tartalmaz, csak inulint, ami egy természetes édesítőszer. Ha Te is szoktál ilyen porokat vásárolni, mindig olvasd el figyelmesen az összetevőket, mert szinte az összes többi salátaöntet fűszer cukor hozzáadásával készül. Ez alól a folyékony szószok sem kivételek, sőt! A tejföl egyébként joghurttal is helyettesíthető - úgy emlékszem, mintha az eredeti ajánláson is ez állna.

11_nap.png

*** A perec a színházakban árult bécsi perec volt, tehát nem teljes kiőrlésű (TK).

22140703_10207858973230779_743005318_o.jpg

Fent a nagyon finom töltött bundáskenyér, lent pedig a szintén nagyon finom eperturmix.

22219490_10207870786046092_160680320_o.jpg

12_nap.png

13_nap.png

22217840_10207858972870770_466752638_o.jpg

A képen: a reggeli bundás sajtom (én pedig már a téli pizsamámban... YUM YUM YUMMY).

A bundás sajt egyébként úgy született, hogy nem volt kedvem panírozni, ezért egyszerűen annyi lisztet és tejet kevertem össze néhány tojással, hogy sűrű palacsinta tésztát kapjak. Ebbe beleforgattam a vastag szeletekre vágott sajtot és kevés kókuszolajon aranybarnára sütöttem.

14_nap.png

A legfontosabb konklúzió amit levonhatok az előző heti listámból: rendszertelenül étkeztem, és ez a rendszertelenség az oka az édesség iránti sóvárgásomnak - na meg persze a fránya női hormonok, amik időnként elszabadulnak és követelőznek, havonta legalább egyszer ;) - , emiatt voltam alulmotivált és fegyelmezetlen a mozgás terén. A 3. héten ezért különösen odafigyelek, hogy minden étkezés a megfelelő időben történjen (idáig siker).

A 13. napon prezentált "pattogatott kukorica mint ebéd" egy borzalmas választás, főleg kakaóval. Ne kövessétek a példám, ilyet nem szabad csinálni! Ennek meg is lett a böjtje: egész délután fel voltam puffadva a sok tejtől, és rosszul éreztem magam. Ráadásul nem az otthon melegében töltöttem a nap további részét, hanem egy filozófiai előadáson (amit nagyon szeretek, és elképesztően izgalmas és számomra érdekes volt a téma, de a hasam miatt végig szenvedtem, és azt vártam, hogy vége legyen és hazamehessek).

Annak azonban nagyon örülök és büszkeséggel tölt el, hogy a kávéba, kakaóba és teába már egyáltalán nem tettem édesítőszert, és úgy hozzászoktam így az ízükhöz, hogy nem is hiányzik. Előbbieknél a tej édessége nekem tökéletesen elegendő, egy kis fahéjjal megspékelve. Utóbbinál pedig a természetesen fanyar, gyümölcsös íz feledteti a mesterséges édesítő hiányát. Tulajdonképpen már maga a tudat is boldogsággal tölt el, hogy legalább ebben a tekintetben natúr módon táplálkozom.

Közben pedig elkezdődött a 3. hét, ami még több megvonással jár. A továbbiakban ugyanis a gyümölcsök és a belőlük készült termékek, ételek is tiltólistásak, fruktóztartalmuk miatt. Mikor máskor kívánhatnám meg a gyümölcslevet, mint az első gyümölcslémentes napon (DE! Nem vettem meg, ott hagytam a boltban).

Erről azonban a jövő héten írok részletesebben! Addig is további sok sikert kívánok a kihívás többi résztvevőjének, kicsivel egészségesebben! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://irtoura.blog.hu/api/trackback/id/tr7012925485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása