IRtoura

Kókuszos répakuglóf - Nem csak húsvétra

2017. április 16. - IRtoura

Néhány éve bukkantam rá Kaldeneker György istenien finom kókuszos répakuglóf receptjére. Azóta minden húsvétkor elkészítem, mindig máshogy: legelőször az eredeti recept szerint csináltam, mostanra már átalakítottam egy kissé, és a saját, IR-barát változatomat használom. Ez utóbbit mutatom meg Nektek.

dsc_0038.JPG

Hozzávalók:

  • 280 g reszelt sárgarépa
  • 100 g kókuszreszelék
  • 50 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 50 g kókuszliszt
  • 1 csomag (12 g) sütőpor
  • 1 csipet só
  • 4 egész tojás
  • 1 citrom reszelt héja (ennek hiányában én 1 csipet őrölt citromhéjat tettem bele, és emiatt használtam citromos eritritet - egyébként a normál eritrit is tökéletesen megfelel)
  • 100 g (nálam citromos) eritrit + 40 g negyedannyi-ugyanannyi eritrit-stevia alapú édesítő
  • 2 dl kókuszolaj

1. A répát robotgéppel picire aprítottam (kézi sajtreszelővel ugyanez az eredmény érhető el).

2. A péphez hozzákevertem a tojásokat, a sót, a citromhéjat, az édesítőket és a kókuszolajat (fontos, hogy folyékony halmazállapotú legyen).

3. Egy másik tálba kimértem a liszteket, a sütőport és a kókuszreszeléket. Elkevertem őket egymással.

4. A folyékony masszához adagoltam apránként a lisztes keveréket.

Mivel a kókuszliszt kimérésénél megszaladt picit a kezem, ezért a tésztához kénytelen voltam még 2 dl vizet is hozzáönteni. Szerintem a fenti mennyiséget helyesen kimérve nem szükséges a keveréket hígítani, ám ha túlságosan tömörnek találod, Te is önts hozzá még egy pici vizet (max. 1-2 dl). A lényeg, hogy kicsivel sűrűbb állagú, kanalazható masszát kapj, mint pl. a muffintészta is.

5. Szilikonos kuglófformában 150 °C-on 60 percig sütöttem a kuglófot (végezz tűpróbát!). Amennyiben hagyományos kuglófformát használsz, a tészta belehelyezése előtt vajazd majd lisztezd ki a sütőformát

Mielőtt felszeleteled a kuglófot, várd meg, hogy kihűljön!

Az egész kuglóf CH tartalma 58,9 g, az alábbiak szerint (ha 60-ra kerekítjük, akkor 12 szeletre vágva egy szeletben 5 g szénhidrát van):

Sárgarépa: 22,4 g CH (8 g CH/ 100 g)

Kókuszreszelék: nem számolós

Teljes kiőrlésű tönkölyliszt: 36,5 g CH (73 g CH/ 100 g)

Kókuszliszt: nem számolós (6 g CH/100 g)

Sütőpor: nem számolós

Só: nem számolós

Tojás: nem számolós

Citromhéj: nem számolós

Eritrit és stevia: nem számolós

Kókuszolaj: nem számolós

A fenti receptben sok olyan alapanyag található, ami nem számolós, ennek ellenére NE edd a kuglófot mértéktelenül. A számolós összetevők közül a TK tönkölyliszt lassú felszívódású. A sárgarépa alapvetően szintén lassú felszívódású lenne, azonban ilyen apróra reszelve gyors felszívódásúvá válik a nagy feldolgozottság miatt. Éppen ezért a kuglófot nem ajánlom sem reggelire, sem vacsorára. Köztes étkezések alkalmával vagy egy laza ebéd után fogyasztható. Alufóliával letakarva vagy műanyag tortatartóban tárolva nem szárad ki könnyen, ezért magában is IRtoura finom. Aki szeretné, feldobhatja kevéske hozzá illő gyümölccsel, cukormentes gyümölcsszósszal, cukormentes tejszínhabbal, stb.

Az eredeti receptet itt tudod megnézni!

*Az általam feltüntetett szénhidráttartalom forrása a termékek csomagolása. Amennyiben nem volt csomagolás, elsősorban a www.hazipatika.com oldal tápanyagtáblázatait használtam vagy korábbi jegyzeteimet.

Remélem, tetszett a recept, és Te is kipróbálod! Kellemes húsvéti ünnepet kívánok! :)

dsc_0039.JPG

dsc_0040.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://irtoura.blog.hu/api/trackback/id/tr10012429117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása